Sundheds- og Ældreudvalget 2018-19 (1. samling)
SUU Alm.del
Offentligt
14. december 2018
Bilag 1
Procedure for validering af TrygFondens nationale
Hjertestarter
–
Netværket
Registrering af hjertestarter -
Fadder* registrerer sin hjertestarter via
www.hjertestarter.dk
TrygFonden medarbejder gennemlæser alle data -
o
Er hjertestarteren døgntilgængelig og er øvrige data korrekte aktiveres
hjertestarteren på hjertestarter.dk
–
Er der spørgsmål kontaktes fadder
o
Er der begrænset tilgængelighed af hjertestarteren, kontaktes fadder
uanset for at sikre verificering af tilgængelighed og øvrige data
Indenfor 3 hverdage efter registrering, aktiveres hjertestarteren og bliver synlig
på
www.hjertestarter.dk
samt for de regionale akutberedskaber/vagtcentraler
der hermed kan henvise til en hjertestarter ved et 1-1-2 opkald.
Verificering af korrekthed for data på netværket -
Er der begrænset tilgængelighed for hjertestarteren skal data verificeres igen efter 24
måneder
Er hjertestarteren døgntilgængelig, skal data verificeres efter 48 måneder.
Nedenstående procedure gør sig gældende i begge tilfælde.
Fadder modtager
første
mail med påmindelse om at opdatere data
–
Der er 7
dage til at reagere på denne
Fadder modtager
anden
mail med påmindelse om at opdatere data - Der er
yderligere 7 dage til at reagere på denne
Reagerer fadder ikke på disse, vil registreringen fremkomme i Callcenter Inter-
face* hvor en medarbejder vil forsøge kontakt til fadder
Lykkedes det ikke at kontakte fadder inden for ca. 2 uger, kontaktes virksom-
heden/organisationen hvor hjertestarteren hænger
Herefter forsøges kontakt i yderligere 2 uger
–
Data kan evt. verificeres ved an-
den medarbejder
Lykkes det ikke at få verificeret data, sendes besked til fadder om deaktivering
af hjertestarter på netværket efter 14 dage.
Fadder har nu fået 8 uger fra første mail
–
Hjertestarteren deaktiveres, og der
sendes mail med besked derom - Hjertestarteren kan aktiveres igen, såfremt
fadder retter henvendelse
Side 1 af 2
1