Social-, Indenrigs- og Børneudvalget 2018-19 (1. samling)
SOU Alm.del
Offentligt
2013005_0001.png
Folketingets Social-,
Indenrigs- og Børneudvalg
Holmens Kanal 22
1060 København K
Telefon 33 92 93 00
[email protected]
www.socialministeriet.dk
Sagsnr.
2018 - 5082
Doknr.
654726
Dato
07-02-2019
Folketingets Social-, Indenrigs- og Børneudvalg har d. 11. januar 2019 stillet
følgende spørgsmål nr. 227 (alm. del) til børne- og socialministeren, som her-
med besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Rasmus Vestergaard
Madsen (EL).
Spørgsmål nr. 227:
”Vil ministeren på baggrund
af sin besvarelse af SOU alm. del - spørgsmål 131
oplyse, om chefers godkendelse af oprettelser af nye roller sker på papir, eller
om det er systemunderstøttet, og om samme chefer skal godkende ændringer i
roller?”
Svar:
Socialstyrelsen oplyser:
”Det er styrelsens
it-kontor, der sørger for tildeling af
rollerne (rettigheder) i det tilskudsadministrative system, TAS, til medarbejder-
ne.
De nuværende roller i TAS er indført i efteråret 2018, som led i arbejdet med
etablering af en yderligere funktionsadskillelse.
Tildelingen af roller til medarbejdere i TAS sker alene på bagrund af en ledel-
sesmæssig godkendelse af to chefer. I praksis udfyldes en formular. Anmod-
ningen behandles af medarbejderens nærmeste leder og skal godkendes af to
chefer fra henholdsvis Tilskudsforvaltning, Økonomi eller it-kontoret, inden
medarbejderen kan tildeles en bestemt rolle. Efter godkendelse indscannes
den underskrevne formular og sendes til it-kontorets support via mail, hvorefter
it-kontoret
tildeler den rette rolle til den pågældende medarbejder.”
Med venlig hilsen
Mai Mercado
1