Social-, Indenrigs- og Børneudvalget 2018-19 (1. samling)
SOU Alm.del
Offentligt
Folketingets Social-,
Indenrigs- og Børneudvalg
Holmens Kanal 22
1060 København K
Telefon 33 92 93 00
www.socialministeriet.dk
Sagsnr.
2018 - 5082
Doknr.
654726
Dato
07-02-2019
Folketingets Social-, Indenrigs- og Børneudvalg har d. 11. januar 2019 stillet
følgende spørgsmål nr. 219 (alm. del) til børne- og socialministeren, som her-
med besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Rasmus Vestergaard
Madsen (EL).
Spørgsmål nr. 219:
”Vil ministeren på baggrund
af sin besvarelse af SOU alm. del - spørgsmål 126
oplyse, om ministeriets tiltag indebar, at der systematisk blev efterspurgt
regnskaber og rapporter fra tilskudsmodtagere, og at de blev gennemgået for
at følge op på økonomi og formålet med tilskuddet?”
Svar:
Som oplyst i besvarelsen af SOU alm. del - spørgsmål 126, fremgår det af mi-
nisteriets svar på
”Tilskudsrevision i Social- og Integrationsministeriet”
af marts
2012, at ministeriet prioriterede årsværk til og fastsatte en procedure for ind-
hentning og behandling af tilskudsmodtageres regnskaber og rapporter for at
nedbringe sagsbehandlingstiden.
Det fremgår endvidere, at ministeriet efter Rigsrevisionens revision udarbejde-
de en liste over samtlige ikke-modtagne regnskaber og rapporter og rykkede
de pågældende tilskudsmodtagere herfor.
Efter administrationen af ministeriets tilskud overgik til Socialstyrelsen i 2015,
blev sagsbehandlingstiden for tilskudsmodtageres regnskaber og rapporter et
mål i Socialstyrelsens resultatplan for 2016, for at fastholde et ledelsesmæssigt
fokus herpå. Målet i resultatplanen blev nået.
Med venlig hilsen
Mai Mercado
Bilag:
Bilag 1: SOU alm. del
–
svar på spm. 126
1