Kulturudvalget 2018-19 (1. samling)
KUU Alm.del
Offentligt
2025677_0001.png
Kulturministeren
Folketingets Kulturudvalg
Christiansborg
1240 København K
Kulturministeriet
Nybrogade 2
1203 København K
Tlf
Fax
E-mail
Web
:
:
:
:
33 92 33 70
33 91 33 88
[email protected]
www.kum.dk
6. marts 2019
Folketingets Kulturudvalg har den 8. februar 2019, efter ønske fra Orla Hav (S), stillet
mig følgende spørgsmål, nr. 95 (Alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Spørgsmål:
Vil ministeren oplyse, hvor stort det digitale annoncemarked er i Danmark og hvor stor
en andel google og facebook har?
Svar:
Ifølge udgivelsen Det Danske Reklamemarked 2017 udgjorde den samlede
annonceomsætning på internettet i Danmark 7.357 mio. kr. (løbende priser). Af de
7.357 mio. kr. stod Google for 3.349 mio. kr. (svarende til en andel på 46 %) og Facebook
for 889 mio. kr. (12 %).
Mette Bock
Dok. nr. 19/00529-11