Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2018-19 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 312
Offentligt
28
3
2o19
Trafikministeren
Ministeriet har i venligt brev svaret.
Og kommentering er, man har opfattet henvendelse forkert.
Henvendelse var ikke nævnte bilparkeringshøjhuse, men de problemer som er, hvis man ikke kigger lidt på
hele problematikken om ændring af hele trafikanlægget.
Og fIg kan siges.
Regeringen har fremsat forslag om at udvide en vis del af landets større trafikanlæg, herunder på vor ø og i
vor kommune.
Og forslag er, udvide Tårnby motorvejen, en stor station ved Københavns Lufthavn. Og opførelse af nogle
store bilparkeringshøjhuse ved Københavns Lufthavn. Kort sagt forslag som skulle kunne give noget bedre
muligheder for at komme til og fra øen Amager og vor kommune Tårnby.
Men desværre mangler de gode løsninger.
Men lad os tage lidt af gangen, og opstarte med motorvejen. Og her er problemet med at komme ned på
denne.
Hvis man kigger blot nogle ikke særligt mange år tilbage, bukkede Tårnby Kommune og sagde tak til den
den nabo, ved ikke at sige, tilslutningsanlægget ved den anden store vej, udover vejen Englandsvej,
Amagerlandevej, forsat skulle være eksisterende. Vor nabo ville ikke have tilslutningen, og vor
socialdemokratiske borgmester Feldvoss lagde sig faldt ned og sagde javel. Med til støtte var, ifg en
landspolitiker, handelen ved vor kommunecenter, Tårnby Torv, skulle styrkes. Og et resultat var,
tilslutningen kom her. Og en tætproppet Englandsvej, hvor en mindre regulering, kom til at koste en ansat i
kommunen sin stilling, pga ikke lov til at se på problemet, uagtet alle kunne se, og kan se, problemet.