Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2018-19 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 184
Offentligt
-
talepapir, Kurt Nielsen. mobil +45 28 25 54 02
Optæg tit Folketingets
Transportudvatg ved
foretræde 31. januar
Traffic
Conductor
Mit navn er Kurt Nielsen, jeg er opfinder og ejer af det
EU-patentanmeldte system Traiffic Conductor, som i al
sin enkelthed skal logge alle køretøjer i Danmark i realtid.
Vi er parat med en fælles, samlet
kommunikationsplatform til alle køretøjer, hvor
trafikplanlæggerne for første gang kan følge den enkelte
bil fra den sætter i gang til den er fremme ved målet.
Vi kan redde liv, fordi ambulancerne kan komme
hurtigere frem. Det bliver nemmere at planlægge og
investere i infrastruktur, og vi kan booste samkørsel
markant på borgernes egne præmisser.
Skat Danmark fikse
Europas trafikprobtemer?
det er ved at være
sidste øjebtïk
Signalgivning fra biler er på vej i alle mulige private og
kommercielle netværk, og findes i næsten alle nye biler.
Vi ønsker at staten og Folketinget kommer ind i kampen,
så der bliver skabt en fælles kommunikationsplatform på
vejene, der vægter hensynet til borgerne og fællesskabet
højere end hensynet til Google og VW’s aktionærer.
Jeg skyLder beredskabet
mit Liv efter en turi et
motorvejs-autovæm og en
overskåret putsåre
Og hvorfor er det lige mig, der stå her i dag? Som ung
faldt jeg en nat i søvn bag rattet og kom slemt til skade
på motorvejen. Kun på grund af hurtig og dygtig hjælp
fra redderne og sygehuset overlevede jeg.
Traffic Conductor er min måde at betale lidt tilbage igen.
Jeg har arbejdet med det i 8 år og taget EU-patent nu.
Jeg har en producent stående klar, og nu er tiden rigtig
til at lave partnerskaber med dem, der skal have gavn af
systemet og det er i sidste ende jer Folketinget.
—
—
Et simpelt system: En
brobizz’ afgïver konstant
position og kan modtage
advarsel, når en
ambutance nærmer sig
—
Grunden til at vi har kunnet tage patent
er,
at min tilgang
har været at gøre noget for beredskabet at sørge for, at
ambulancer og redningskøretøjer kan komme hurtigere
frem.
—
Derfor er hele hovedideen, at alle biler skal udstyres med
en slags brobizz, der konstant afgiver et positionssignal
(i nogle biler en låst app i bilens computer.) Samtidig har
den en modtager, så bilisten får besked, hvis et
udrykniingskøretøj nærmer sig.
Det er et simpelt og relativt billigt system med en total
investering på omkring en milliard kroner. Og det virker.