Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2018-19 (1. samling)
TRU Alm.del Bilag 103
Offentligt
1980423_0001.png
Vejdirektoratet, Planlægningsdivisionen
Vejplan- og Miljøafdelingen
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby
Telefon 45 97 22 11
Telefax 45 97 22 12
www.cowi.dk
Fase 2 programmering
Støjskærm langs Vestmotorvejen, M20 (rute
E20) ved Bjæverskov
Sammenfatningsnotat
Indholdsfortegnelse
1
 
1.1
 
1.2
 
1.3
 
1.4
 
1.5
 
1.6
 
1.7
 
1.8
 
1.9
 
1.10
 
1.11
 
1.12
 
1.13
 
1.14
 
2
 
2.1
 
2.2
 
2.3
 
2.4
 
2.5
 
2.6
 
2.7
 
2.8
 
3
 
4
 
Eksisterende forhold
Sammenfatning
Støjbelastning (antal boliger og støjkurver)
Vejens længdeprofil og linjeføring
Terræn- og pladsforhold
Konstruktioner
Ledninger
Autoværn
Tavler og vejudstyr
Beplantning
Jordhåndtering
Geotekniske forhold
Interessenter
Ekspropriationsbehov
Udvalgte foto
Forslag til støjskærm
Sammenfatning
Skærmtype og højde
Skærmtrace (skitser)
Ledningsomlægninger
Trafikværn mv.
Anlægslogistik
Arbejdsarealer
Trafikforanstaltninger
Budgetoverslag efter GTP model
Tidsplan (igangsættelse og varighed)
2
 
2
 
2
 
2
 
3
 
3
 
3
 
4
 
4
 
4
 
4
 
4
 
4
 
4
 
4
 
5
 
5
 
5
 
5
 
5
 
6
 
6
 
6
 
6
 
6
 
7
 
Bilag 1: Støjberegning
Bilag 2: Planlagt støjskærmstracé
Bilag 3: Foto
Bilag 4: Budgetoverslag
Bilag 5: Ledningsplan
Bilag 6: Højdedata
Projektnr.
Dokumentnr.
Version
Udgivelsesdato
Udarbejdet
Kontrolleret
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
P-75753
P-75753-A-10.01-42
2.0
2013.01.11
MHHE
MANL
JTL
Godkendt
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0002.png
Støjskærm langs Vestmotorvejen ved Bjæverskov
2/7
1
1.1
Eksisterende forhold
Sammenfatning
Støjskærmen, som er ca. 4,0 m høj og ca. 1.425 m lang, opsættes på sydsiden af
Vestmotorvejen (M20) ved Bjæverskov. Skærmen placeres på størstedelen af
strækningen umiddelbart bag autoværnet, på skråningen ned til bagvedliggende
åben afvandingsgrøft. På dele af strækningen er terrænet beliggende højere end
vejen, hvormed det kan overvejes at flytte skærmen op på skråningskanten. Der
skal ikke eksproprieres jord.
På strækningen er der to underføringer af henholdsvis en vej og en sti. Ved un-
derføringen af stien tænkes støjskærmen at kunne "skræve" henover, på den
måde at der udføres et fundament på hver side af underføringen, som et beton-
skørt spænder imellem. Ved underføringen af vejen skal skærmen fastgøres til
tunnellen med betonankre.
Den nye støjskærm har den effekt, at antallet af boliger med et støjniveau over
58 dB bliver reduceret fra 325 til 192 boliger. Derudover falder andelen af bo-
liger med et støjniveau over 63 dB fra 42 til 4.
Der er registreret en del ledninger, som kunne være i konflikt med/have betyd-
ning for placeringen af støjskærmstracéet. Specielt er der en langsgående spil-
devandsledning i den vestlige ende af strækningen der muligvis er i konflikt
med det tænkte støjskærmstracé. Dette skal undersøges nærmere i en eventuel
efterfølgende detailprojektering.
Der skal primært ryddes beplantning/fælles træer i den vestlige ende af stræk-
ningen. På den resterende del af strækningen skal der blot ryddes enkelte buske
og træer.
1.2
Støjbelastning (antal boliger og støjkurver)
Der er udført støjberegninger som viser, at der i basistilfældet (før opstilling af
støjafskærmning) er 325 boliger, som er udsat for et støjniveau på mere end 58
dB. Efter opstilling af den støjskærm, som beskrevet i det efterfølgende, er der
192 boliger, som er udsat for et støjniveau på mere end 58 dB. Det skal desuden
nævnes, at andelen af boliger, som er udsat for et støjniveau større end 63 dB,
falder fra 42 til 4. Det kan dermed konstateres at støjskærmen vil medføre en
markant reduktion af støjbelastede boliger i området.
Uddrag af støjberegninger kan ses i bilag 1.
1.3
Vejens længdeprofil og linjeføring
Støjskærmen tænkes opstillet langs sydsiden af Vestmotorvejen (M20) ved by-
en Bjæverskov. Støjskærmen tænkes at starte i øst i ca. st. 45.225 og slutte i
vest i ca. st. 46.650. Der henvises til vedlagte skitse, se bilag 2.
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
.
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0003.png
Støjskærm langs Vestmotorvejen ved Bjæverskov
3/7
Støjskærmens længdeprofil er svagt faldene fra start til slut, se bilag 6.
1.4
Terræn- og pladsforhold
I starten af strækningen og på de efterfølgende ca. 200 m, er der en skråning
ned mod en åben afvandingsgrøft bag autoværnet, med en terrænforskel mellem
vej og bagvedliggende arealer på ca. 1,5 - 2 m. Støjskærmen tænkes her place-
ret umiddelbart bag autoværnet på skråningen ned til afvandingsgrøften. Her
skal det dog sikres at autoværnets arbejdsbredde bibeholdes.
På de efterfølgende ca. 250 m er terrænet beliggende højere end vejen, med en
forskel på ca. 2 m. Her kan det overvejes at flytte skærmen op på toppen af
skråningen for derved, at udnytte højden af terrænet.
Imellem de to underføringer og ca. 200 m vest for stitunnellen, er terrænet igen
beliggende lavere end vejen, med en skråning fra autoværnet og ned til en åben
afvandingsgrøft. Her tænkes støjskærmen igen placeret så tæt op af autoværnet
som muligt, samtidig med at autoværnet arbejdsbredde respekteres.
På den resterende strækning er terrænet først beliggende ca. 1,5 m over vejni-
veau og frem til slutningen af strækningen er terrænforskellen jævnt aftagende,
til der ikke er nogen terrænforskel. Støjskærmen kan med fordel placeres på
skråningstoppen på denne del af strækningen, hvor der dog skal ryddes en del
buskads.
1.5
Konstruktioner
En eventuel støjskærm vil skulle løbe over to underføringer (tunneller) af hen-
holdsvis vejen Bjæverskovvej i ca. st. 45.770 og en sti i ca. st. 46.060. Ved
Bjæverskovvej skal tunnellen respekteres ifm. etableringen og støjskærmen
skal sandsynligvis fastgøres til tunnellen med betonankre. For stitunnellen tæn-
kes støjskærmen at "skræve" henover tunnellen på den måde, at der udføres et
fundament på begge sider af tunnellen hvorimellem betonskørtet spænder. Her
skal det sikres at fundemanterne ikke ødelægger tunnellens fugtisolering.
1.6
Ledninger
Der er ifm. fase 2 programmeringen indhentet ledningsoplysninger og udarbej-
det en foreløbig ledningsplan der kan ses i bilag 5.
Som det fremgår af ledningsplanen er der nogle langsgående ledninger på
strækningen der kan give problemer ifb. etableringen af støjskærmen. Her tæn-
kes specielt på den langsgående spildevandsledning i den vestlige ende af
skærmen.
Foruden de langsgående ledninger, er der flere tværgående ledninger på stræk-
ningen, hvilket primært er elledninger og spildevandsledninger, men også en
vandledning og et datakabel.
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
.
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0004.png
Støjskærm langs Vestmotorvejen ved Bjæverskov
4/7
1.7
Autoværn
Der er eksisterende autoværn på ca. 260 m, fra starten af strækningen. Derud-
over er der autoværn over ca. 550 m, over de to underførte veje på midten af
strækningen. I alt skal der altså nedtages ca. 810 m autoværn, der genopsættes
efter støjskærmen er opført. Det vurderes nødvendigt, at etablere autoværn
langs hele strækningen, da minimumskrav til afstand til faste genstande ikke
længere vil kunne overholdes.
1.8
Tavler og vejudstyr
I ca. st. 45.300 er der en nødtelefon, som skal nedtages ifm. etableringen af
støjskærmen og efterfølgende genopsættes. Derudover skal der nedtages diver-
se vejtavler langs støjskærmstrækningen ifm. etablering af støjskærmen. Tav-
lerne skal efterfølgende genopsættes.
1.9
Beplantning
Der skal primært ryddes beplantning i form af buskads og enkelte træer på
strækningen øst for stitunnellen.
1.10
Jordhåndtering
Den tiloversblevne jordmængde ifm. fundering af støjskærmen og nedgravning
af betonskørt, placeres så vidt muligt bag støjskærmen.
Eventuelt overskydende jord køres til deponering. Dette er nødvendigt da den
øverste meter af rabatjord pr. definition er forurenet til klasse 2 - og at det ikke
er praktisk muligt at adskille den rene jord fra den forurenede.
1.11
Geotekniske forhold
I området, hvor støjskærmen er opstilles, må undergrunden formodes at bestå af
delvist intakte aflejringer og dæmningsfyld. Generelt set må de geotekniske
egenskaber for jorden på denne lokalitet forventes at være almindelige - og vel-
egnede til fundering af betonpæle med enkeltstående lodrette tværbelastede pæ-
le.
1.12
Interessenter
Intet at bemærke.
1.13
Ekspropriationsbehov
Der skal ikke eksproprieres jord, idet skærmen placeres på vejareal.
1.14
Udvalgte foto
Se bilag 3.
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
.
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0005.png
Støjskærm langs Vestmotorvejen ved Bjæverskov
5/7
2
2.1
Forslag til støjskærm
Sammenfatning
Støjskærmen har en længde på ca. 1.425 m, og skal opstilles umiddelbart bag
autoværnet, på den sydlige side af Vestmotorvejen. Støjskærmstypen er på nu-
værende tidspunkt ikke valgt, men højden skal være ca. 4,0 m over kørebanen. I
budgetoverslaget på bilag 4, er der taget udgangspunkt i en M11 standard-
skærm.
Der etableres arbejdsplads ved at inddrage nødsporet samt en del af det yderste
kørespor og dermed indsnævre de to kørespor på Vestmotorvejen. Der opstilles
tungt trafikværn til afskærmning af arbejdsareal og den tilladelige hastighed på
strækningen nedsættes i anlægsperioden.
Der er skønnet en totaludgift for støjskærmen på 31,1 mio. kr. ekskl. moms i
prisniveau 2011.
Mht. tidsplan afventes igangsættelse fra Vejdirektoratets side.
2.2
Skærmtype og højde
Skærmtype er ikke valgt i skrivende stund. Det skal senere i forløbet vurderes,
hvilken type, der skal opsættes, og om den skal være lukket, transparent eller
kombineret.
I budgetoverslaget på bilag 4 er der taget udgangspunkt i en skærmtype, der
tidligere er anvendt langs Fløng - Roskilde vest (M11). Skærmen består af bo-
rede pæle, hvorpå der monteres varmgalvaniserede stålsøjler fastgjort via ind-
støbte boltegrupper. Fundamenter placeres med en indbyrdes afstand på 5 m.
Mellem søjlerne spænder der et præfabrikeret betonskørt og et antal absorbe-
rende aluminiumskassetter. Støjskærmshøjden tænkes tilpasset således at over-
siden er ca. 4,0 m over kørebanen, da støjskærmen placeres langs motorvej. Ef-
ter opførelsen monteres træbeklædning på vejsiden. Det forventes at anvende
pælefundering langs hele strækningen.
Der afsættes 20.000 kr i budgetoverslaget til etablering af to låger i støjskær-
men aht. vedligeholdelse af de bagvedliggende arealer.
2.3
Skærmtrace (skitser)
Støjskærmens længde er ca. 1.425 m. Tracéet er vist på bilag 2.
2.4
Ledningsomlægninger
Støjskærmsfundamenterne skal så vidt muligt tilpasses de tværgående lednin-
ger, således at der ikke opstår konflikter, hvorved ledningerne ikke skal om-
lægges. Den præcise placering af de langsgående ledninger, skal undersøges
nærmere for at vurdere om konflikter kan opstå ifm. fundering af skærmen. I
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
.
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0006.png
Støjskærm langs Vestmotorvejen ved Bjæverskov
6/7
det tilfælde at ledninger, der ikke ejes af VD, skal omlægges, forventes "gæste-
princippet" at være gældende.
2.5
Trafikværn mv.
Der skal opstilles et Delta Bloc 100 betontrafikværn til afgrænsning af arbejds-
areal.
2.6
Anlægslogistik
Etablering af skurby.
Opstilling af trafikværn og etablering af arbejdsplads.
Rydning af beplantning og beskæring af træer.
Nedtagning af eksisterende autoværn.
Afsætning af støjskærmstracé.
Fundering ved pæle + kørsel af jord til deponering.
Etablering af støjskærme.
Genopsætning af eksisterende autoværn.
Oprydning og afrømning af arbejdsplads samt skurby.
2.7
Arbejdsarealer
På Vestmotorvejen er der to kørespor samt et nødspor i østgående retning. Der
etableres arbejdsplads ved at inddrage nødsporet samt en del af det yderste kø-
respor og derved indsnævre de to kørespor.
Entreprenørens skurby tænkes placeret i umiddelbar nærhed af frakørsel 34 aht.
tilgængeligheden til arbejdsområdet.
2.8
Trafikforanstaltninger
I anlægsperioden indsnævres de to kørespor i den østgående retning på Vestmo-
torvejen, så derfor er det nødvendigt, at nedsætte den tilladelige hastighed på
strækningen i anlægsperioden. Den nuværende tilladelige hastighed på stræk-
ningen er 130 km/t.
3
Budgetoverslag efter GTP model
Der henvises til bilag 4.
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
.
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0007.png
Støjskærm langs Vestmotorvejen ved Bjæverskov
7/7
Der er skønnet en totaludgift for støjskærmen på 31,1 mio. kr. ekskl. moms i
prisniveau 2011. Skærmen forudsættes opstillet udenfor vinterperioden, hvor-
med der ikke medtages udgifter til vinterforanstaltninger.
4
Tidsplan (igangsættelse og varighed)
Afventer igangsættelse fra Vejdirektoratets side.
C:\Documents and Settings\MHHE\My Documents\SharePoint Drafts\sammenfatningsnotat_Bjæverskov.docx
.
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0008.png
"
.
!" #
!
) ++*/ %
&
77 :9
#
7
!
* 8998
"
79
!
8
8
"
76
+ "
+
"
&
$ ' (
#
*
$% &'
*8
**
#
*
*
&' &%
7
7
&% ('
!"# $
) ('
%
$
$
#
86 9
9
#
8
#
,
6
#
,
+,-./0123+,- 4135
!" #
# !"
$ %"
"
-!
8
"
#
8
:
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0009.png
fod
km
3000
1
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0010.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0011.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0012.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0013.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0014.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0015.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0016.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0017.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0018.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0019.png
CSA's budget for en standard ca. 330 m 4 m aluskærm. Aug. 2008 priser. (Det er den billigste skærm vi har. Såfremt vi
23-06-2010, 1/7-2010,5/7-10, 11/8-10
revision 4
CSA
Vestmotorvejen, Bjæverskov
Enhedspriser justeret grundet M11 oplysninger samt Rambøll input til
Skovdiget. Justeret efter samtale med CSA.
JTL
25-03-2011
1425 m,
hvoraf ca. 20 Alukassetter
med
m på bro
træbeklædning
4,0 m høj,
søjler pr. 5 m
MHHE
MHHE
MHHE
MHHE
MHHE
29-08-2011
21-09-2011
25-10-2011
29-03-2012
29-08-2012
pris/enhed
�½x5m
1x3m
�½x 5 m
1x3m
3x0,7 m
3x0.7
1x3m
pr m2
pr 330 m
pr 330 m
pr 330 m
pr 330 m
lbm
1.5 * 5 m
1x5
0.75 * 5 m
0,50 x 5 m
.6 x 5 m
,6 x 3 m
stk
stk
pr 330 m
lbm
stk
stk
stk
sum
stk
stk
stk
stk
lbm
stk
stk
stk
st
stk
stk
stk
m
stk
m
m
m
m
lbm
stk
sum
stk
pr 330 m
2000
100000
delsum
m3
pr 330 m
lbm
300
200.000
500
delsum
sum
Udførelse lbm
10.620
3.069.275
sum
formel
40.000
100.000
25.000
90.000
sum
5%
sum
2000
4,38
1
2
18.415.647
2.890.000
175.152
601.855
100.000
50.000
2.256.956
6.073.962
1.346.929
7.420.891
25.836.538
2.448.961
28.285.499
2.828.550
31.114.049
21.532
5.383
1.000
100
200.000
1600
2100
3500
2100
1450
2200
450
175
350000
50000
15000
50000
2400
8000
5000
4000
3800
3800
2000
500
1950
100000
920
10000
1500
10000
skøn
200000
200000
50000
70000
1250
2650
5000
750
700
00
300
400
700
75000
skøn
350
350
2000
350
250
10000
810
810
1425
20
1995
28
4,00
De angivne højder er inklusiv skørtets højde over terræn, ca. �½ m
Prisen for transparent kassetter er justeret til 3500 efter møde d. 24/8-11 med VD
Justering af prisen på Lyngbyvejskærmen efter licitation på Dyssegårdsvej
Prisen på betonpæl og betonskørt er justeret efter nyeste licitation for M11 skærm
Rådgivningshonorar og Egne (VD) timer er justeret
Ændret efter VD granskning d. 27-08-2012
Støjskærmslængden + højden
beskrivelse
Levering af kassetter (Pris fra licitation juni 2011)
Levering af kassetter
Levering af transperant kassetter
Levering af transperant plader
Levering af transparente plader
Levering af absorberende kassetter
Mønster i transperant plade NB!! Ikke silketryk men børstet
Træbeklædning (levering og montering)
Leje af arbejdsplads (areal til skurby, oplagsplads m.m.)
Arbejdsplads, trafikregulering
Entreprenørens opmåling/afsætning
Håndtering af bygherreleverancer. Alt adm af leverancer
Jordarbejder, intern transport
Præfabrikeret betonvæg for påboltning af søjler (1 m x 3m, 0.4 m tyk)
betonstøttevæg
betonskørt/støttevæg
betonskørt/støttevæg (stikker 0,25 m ned i terræn)
betonskørt/støttevæg (stikker 0,25 m ned i terræn)
betonskørt/støttevæg
betonskørt/støttevæg
betonskørt montage (M11 standardskærm)
betonskørt/støttevæg montage (Lyngbyvejskærm)
Ledninger, belysningsanlæg, tavler
Om/rørlægning af vejafvanding inkl. rør, brønd, ind-/udløb og råjord
Fundament/pæl inkl. udførelse
Boltegruppe
Støjskærmslåge
Ekstraudgifter til fastgørelse af støjskærm på bro
Anlægsudgifter til ny privat overkørsel (Kregme)
Anlægsudgifter til ny privat overkørsel (Sjørup)
Ny og højere skilteportal
Tilbud om facadeisolering (pr. parcelhus)
Etablering af nyt S100 autoværn på bro
alusøjle 3 m høj (Lyngbyvej)
Stålsøjle varmforsinket HE 160, alt. aluminium
søjle montering 3 m høj (Lyngbyvej)
søj e o te g
søjle montering
Montering kassetter (M11 standardskærm)
Montering transperantplader /Lyngbyvejskærm)
autoværn, 4m stolpe afstand, ikke forstærket
Påkørselsdæmper
Omlægning af egne ledninger (f.eks nødtelefon, tællestationer og andre egne led.)
Nedtagning af eksisterende vejautoværn
Genetablering af eksisterende autoværn
Nedbrydning af eksisterende støjskærm
Nedtagning af eksisterende plankeværk
Nedtagning af eksisterende trådhegn
Nedtagning og genopsætning af lysmaster
Rydning af beplantning
Beskæring af træer
Vinterforanstaltninger
Retablering af belægning, etablering af belægning mellem skærm og vej
Entreprenørudgifter + skærm elementer
Jorddeponering + transport heraf, såfremt indbygning ikke er mulig
Beplantning + pleje
Diverse
Evt. forsøgstiltag, test af nye produkter
Variable omkostninger (konkret vurderes om de skal i kontrakt eller VD)
samlet entrepriseomkostninger
20 % efterkalkulationsbidrag
Arealerhvervelse og matrikulær berigtigelse (ikke aktuelt på disse projekter)
Anlægsudgifter i alt
Projektering (inkl. detail, geo, udbud, fagtilsyn, "således udført" samt D og V manual)
opmåling skel og terræn, således udført
Rådgivning arkitekt, opstalt, trace m.m.infomateriale
Informateriale, evt. spørgeskemaundersøgelser
Før og efter målinger
interne timer, projektledelse samt tilsyn
Rådgivning og egne timer
Fordelingsomkostninger 5 % af anlægs- og rådgivningsydelser
Projektering, tilsyn og administration
Basisoverslag
Korrektionstillæg A (K2-A) 10%
Ankerbudget i alt
10% korrektionstillæg GTP (K2 - GTP)
Anlægsoverslag i alt
3.192.000
98.000
5700
4,32
4,32
4,32
4,32
997.500
50.000
1.511.364
215.909
64.773
215.909
285
285
4,32
286
286
2
1.083.000
142.500
431.818
2.860.000
429.000
20.000
100.000
286
86
286
2023
615
1.430.000
200.200
00 00
606.900
430.500
200.000
283.500
283.500
15.046.373
300.000
300.000
15.346.373
pr 330 m
4%
stk
15%
10%
10%
sum
lb m.
m 2 kr
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0020.png
TRU, Alm.del - 2018-19 (1. samling) - Bilag 103: Henvendelse af 2/12-18 vedrørende støjskærm ved Bjæverskov, fra Per Rendsborg, Bjæverskov
1980423_0021.png
Højdedata: DK-DDH DTM 2006 2m UTM32ETRS89
DK-DDOland2010_125mm_UTM32ETRS89
1 : 7.346