Skatteudvalget 2018-19 (1. samling)
SAU Alm.del Bilag 204
Offentligt
Emne:
Vedr. Mulighed for kontakt til Skat.
Hej Karsten Lauritzen
Jeg har egentlig ikke noget mod at betale skat, og jeg har heller ikke noget imod at udfylde min
årsopgørelse, men når der er fejl som jeg ikke har mulighed for at rette, og det er umuligt at komme
i kontakt med Skat, så bliver jeg irriteret.
Når jeg ringer til Skat, lyder det fra telefonsvareren: "Alle vore medarbejdere er optag, prøv igen
senere." hvorefter forbindelsen afbrydes.
På Skat's hjemmeside står der at jeg kan skrive til dem. Normal svartid: 60 dage. (Vedr. Aktier).
Personlig betjening: Hvis du har ringet og lavet en aftale på forhånd.
Det drejer sig egentlig kun om nogle oplysninger, der enten var forkerte da Skat modtog dem eller
er registreret forkert hos Skat.
F.eks.
En beholdning af investeringsbeviser på -1, jeg har altså ikke solgt flere end jeg havde!
Nogle aktier i er firma som har skiftet navn, og så har jeg pludselig dobbelt så mange aktier, (både
de gamle og de nye).
Jeg kan ikke rette oplysningerne hos Skat, og jeg kan heller ikke komme i forbindelse med dem, -
hvad dælen gør man så? Tilliden til systemet er ved at være tyndslidt!
Når jeg har nogle aktier, er det ikke fordi jeg er voldsomt rig, men at spare op med 0-rente anser jeg
som en dårlig joke.
--
Med venlig hilsen/Best regards
J.D.C.