Tusind tak for besvarelsen af spørgsmålet.
Jeg er glad for, at ministeren anerkender, at der er kapacitetsproblemer, som der er et stort behov for at løse, anerkender, at den nuværende Limfjordenstunnel på grund af de år, den har på bagen, og det, at den faktisk synker 1 cm om året, er sårbar.
Hvis bare det ene rør bryder sammen, er der uoverstigelige problemer for trafikken.
Jeg er også glad for, at ministeren siger, at der ikke er tvivl om, at Folketinget i det forlig, der er lavet, mener, at der er brug for en tredje, vestlig Limfjordsforbindelse.
Det synes jeg det er utrolig vigtigt at få sagt herindefra, når der er nogle, der gerne vil have noget andet, altså at det er det, det drejer sig om, og så må vi se at finde de midler.
Nu nævner ministeren spørgsmålet om en togforbindelse osv.
Jeg mener jo ikke, det ene behøver at udelukke det andet.
Jeg kan fortælle ministeren, at vi i mit parti, Socialdemokratiet, hellere vil have velfærd og en ordentlig infrastruktur end skattelettelser, og det er jo et valg, som man foretager.
Nu har man lige givet skattelettelser, hvor man kunne have valgt at prioritere pengene til det her område.
Så det er jo derfor, at vi prøver at presse på.
Jeg kan nu forstå, at ministeren fuldt ud anerkender, at der er en begrænset levetid, at kapaciteten er brugt op, og at der er behov for den, hvornår er det så, vi skal i gang med den der anlægslov?