L 18 Forslag til lov om ændring af lov om registrering af køretøjer, registreringsafgiftsloven, brændstofforbrugsafgiftsloven, lov om vægtafgift af motorkøretøjer m.v. og lov om afgift af naturgas og bygas m.v.

(Krav om sovepladser i campingbiler, afgiftsgrundlag for veterankøretøjer, brug af prøveskilte og prøvemærker, fastsættelse af lovregler om registrering og afgiftsfritagelse for visse køretøjer, kørsel i uregistrerede køretøjer m.v. som led i offentligt hverv, adgang for forsvaret til at registrere og afmelde egne køretøjer og nedsættelse af afgiftssats for gas til motorbrændstof m.v.).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2017-18
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 3

Kan ministeren bekræfte, at en afgiftsligestilling mellem dieselolie og biogas til transportformål, målt per kilometer kørt, vil medføre en afgiftssats på 63 kr. pr. GJ betinget af, at gaskøretøjer forbruger 17,7 pct. mere energi end dieselkøretøjer, hvilket Argonne National Laboratory anslår?
Dato: 30-10-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: motorkøretøjer

Endeligt svar

Dokumentdato: 03-11-2017
Modtaget: 03-11-2017
Omdelt: 03-11-2017

L 18 - svar på spm. 3 om en afgiftsligestilling mellem dieselolie og biogas til transportformål, målt per kilometer kørt, vil medføre en afgiftssats på 63 kr. pr. GJ, fra skatteministeren

Svar på spørsgmål 3 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 30-10-2017
Modtaget: 30-10-2017
Omdelt: 30-10-2017

Spm. om en afgiftsligestilling mellem dieselolie og biogas til transportformål, målt per kilometer kørt, vil medføre en afgiftssats på 63 kr. pr. GJ, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version