L 4 Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven og brændstofforbrugsafgiftsloven.

(Ændring af registreringsafgiften, ændring af fradrag for sikkerhedsudstyr, forhøjelse af tærskelværdi og tillæg for energieffektivitet, stramning af regler om leasing m.v. af køretøjer, forhøjelse af reparationsgrænsen og forhøjelse og øget differentiering af brændstofforbrugsafgift m.v.).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2017-18
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 18

Af en artikel i Berlingske Business den 4. oktober 2017 fremgår det, at regeringens aftale med DF om bilbeskatning lægger pres på Danmarks klimamål og dermed ikke medvirker til at nå de klimamål, regeringen selv har sat. Det kritiseres af formanden for Klimarådet, Peter Birch Sørensen, for at være både uambitiøst og økonomisk ufornuftigt. Vil ministeren på den baggrund fremlægge de beregninger og antagelser vedrørende bl.a. dynamiske og klimamæssige effekter, der ligger til grund for regeringens forslag?
Dato: 13-10-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: motorkøretøjer

Endeligt svar

Dokumentdato: 30-10-2017
Modtaget: 30-10-2017
Omdelt: 30-10-2017

L 4 - svar på spm. 18 om at fremlægge de beregninger og antagelser vedrørende bl.a. dynamiske og klimamæssige effekter, der ligger til grund for regeringens forslag, jf. artikel i Berlingske Business 4/10-7, fra skatteministeren

SAU L 4 spm. 18 (pdf-version)
Html-version
Svar på SAU L 4 - spm. 4 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 13-10-2017
Modtaget: 13-10-2017
Omdelt: 13-10-2017

Spm. om at fremlægge de beregninger og antagelser vedrørende bl.a. dynamiske og klimamæssige effekter, der ligger til grund for regeringens forslag, jf. artikel i Berlingske Business 4/10-7, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version