Miljø- og Fødevareudvalget 2017-18
L 103
Offentligt
1837057_0001.png
Oversigt over adgangsforhold til ampingpladser
omfattet af L103.
Vejers Strand
Camping
Areal til
Nymindegab
Camping
Hegnet. Grundet
Hegnet.
lovlig adgang gennem Ikke offentlig
låger i hegnet har
adgang efter
offentligheden
naturbeskyttelses
adgang til de
loven, men alene
udyrkede arealer
1
efter mark- og
indenfor hegnet.
vejfredsloven
2
Uden for sæsonen er
Adgang er tilladt
pladsen ryddet og
i praksis.
fremstår som en
integeret del af det
omkringliggende
klitområde med stier,
der benyttes af
offentligheden
Fortsat adgang til de
Fortsat adgang
udyrkede arealer og
vil kræve en
stier vil kræve en
kommende ejers
kommende ejers
tilladelse
1
tilladelse
Børsmose Strand
Camping
Bunken Strand
Camping
Delvis hegnet.
Ikke offentlig
adgang efter
naturbeskyttelsesl
oven, men alene
efter mark- og
vejfredsloven
2
.
Adgang er tilladt i
praksis som
gennemgang til
stranden.
Rødhus Klit
Camping
Areal til
Blokhus By
Camping
Hegnet. Ikke
Delvis hegnet.
Hegnet.
offentlig adgang Ikke offentlig
Ikke offentlig
efter
adgang efter
adgang efter
naturbeskyttelses naturbeskyttelses natur-
loven, men alene loven, men alene beskyttelses-
efter mark- og
efter mark- og
loven, men
vejfredsloven
2
.
vejfredsloven
2
.
alene efter
mark- og
vejfredsloven
2
Tranum Klit
Camping
Offentlighedens adgang i dag
Hegnet. Grundet
Offentlighedens mulighed for
fortsat adgang efter salg
lovlig adgang gennem
låger i hegnet har
offentligheden
adgang til de
udyrkede arealer
1
indenfor hegnet.
Uden for sæsonen er
pladsen ryddet og
fremstår som en
integeret del af det
omkringliggende
klitområde med stier,
der benyttes af
offentligheden
Fortsat adgang til de
udyrkede arealer og
stier vil kræve en
kommende ejers
tilladelse
1
Fortsat adgang vil Adgang vil kræve Adgang vil kræve
kræve en
en kommende
en kommende
kommende ejers
ejers tilladelse
ejers tilladelse
tilladelse.
Lige syd for arealet
er en offentlig p-
plads med bedre
adgang til
stranden end
gennem
campingpladsen.
Adgang vil
kræve en
kommende
ejers tilladelse
1
2
Jf. naturbeskyttelseslovens §§24 og 26
Jf. mark- og vejfredslovens § 17
L 103 - 2017-18 - Endeligt svar på spørgsmål 4: Spm. om i hvilket omfang offentlighedens nuværende udvidede muligheder til at færdes i de statslige arealer konkret bliver begrænset i forhold til i dag, til miljø- og fødevareministeren
1837057_0002.png
Svinkløv Camping
DCU-Camping
Rågeleje
Hegnet.
Ikke offentlig adgang
efter
naturbeskyttelses-
loven, men alene efter
mark- og
vejfredsloven
4
.
Tunø Teltplads
3
Offentlighedens adgang i dag
Ikke hegnet.
Offentligheden benytter sig af
stier gennem campingpladsen
til udsigtspunkter på
Lienskrænten og den øvrige del
af Svinkløv Plantage, da arealet
fremstår som en integreret del
af det omkringliggende
naturområde.
Ikke hegnet.
Benyttelsen af området er
fastlagt gennem
Overfredningsnævnets
kendelse af 8. november
1965. Der er derfor
offentlig adgang til
teltpladsen, og kendelsen
fastlægger placeringen af
Strandgæster har
vederlagsfri mulighed vandreruten Tunø Rundt,
der går gennem pladsen.
for adgang til
Toiletter fungerer som
pladsens toiletter.
offentlige toiletter.
Adgang, herunder
mulighed for at
benytte toiletter, vil
kræve en kommende
ejers tilladelse.
Uændret adgang til
området, jf. fredningen.
Fortsat benyttelse af
toiletter vil kræve en
kommende ejers tilladelse.
Areal til
Silkeborg Sø
Camping
Hegnet.
Ikke offentlig
adgang efter
naturbeskyttelseslo
ven, men alene
efter mark- og
vejfredsloven
3
.
Sanddobberne Camping
Hegnet.
Arealet er udyrket men med
adgang ad veje og stier til
stranden
5
Offentlighedens mulighed for
Fortsat adgang til de udyrkede
arealer og stier vil kræve en
fortsat adgang efter salg
kommende ejers tilladelse, hvis
arealet hegnes.
Adgang vil kræve
Fortsat adgang til de udyrkede
en kommende ejers arealer og stier gennem
tilladelse.
campingpladsen vil kræve en
kommende ejers tilladelse
4,
Adgang til stranden kan dog ske
udenom campingpladsen.
3
Arealet er fredet og mulighederne for at ændre adgangen til arealet er begrænset. Arealet forpagtes i dag af Odder Kommune og besvarelsen er udarbejdet med udgangspunkt i fremtidig privat
eje.
4
Jf. mark- og vejfredslovens § 17
5
Jf. naturbeskyttelseslovens §§24 og 26
2
L 103 - 2017-18 - Endeligt svar på spørgsmål 4: Spm. om i hvilket omfang offentlighedens nuværende udvidede muligheder til at færdes i de statslige arealer konkret bliver begrænset i forhold til i dag, til miljø- og fødevareministeren
1837057_0003.png
Høve Camping
DCU-Flyvesandet
Strand Camping
Hegnet.
Ikke offentlig adgang
efter
naturbeskyttelses-
loven, men alene efter
mark- og
vejfredsloven
7
, men
tilladt at passere til
fods til stranden.
Marstal Camping
DCU-Camping
Nærum
Kun hegnet mod
motorvej.
Ikke offentlig adgang
efter
naturbeskyttelses-
loven, men alene efter
mark- og
vejfredsloven
6
.
Området benyttes dog
flittigt uden for
sæsonen af
hundeluftere
Adgang vil kræve en
kommende ejers
tilladelse.
Nordskovens
Camping,
Bornholm
Hegnet.
Ikke offentlig adgang
efter
naturbeskyttelses-
loven, men alene efter
mark- og
vejfredsloven
6
, men
tilladt at passere til
fods.
Areal til Hærvejens
Ro Camping
Marginalt
arealstørrelse. Ikke
hegnet.
Der er offentlig
adgang.
Offentlighedens
adgang i dag
Ikke hegnet.
Offentligheden har
adgang til arealet
6
samt kan benytte
campingpladsens
toiletfaciliteter.
Hegnet.
Ikke offentlig adgang
efter
naturbeskyttelses-
loven, men alene efter
mark- og
vejfredsloven
6
, men
tilladt at passere til
fods til stranden.
Offentlighedens
mulighed for fortsat
adgang efter salg
Fortsat adgang til de
udyrkede arealer og
stier, samt mulighed
for at benytte toilet, vil
kræve en kommende
ejers tilladelse, hvis
arealet hegnes. Adgang
til stranden vil kunne
ske uden om
campingpladsen.
Fortsat adgang vil
kræve en kommende
ejers tilladelse.
Adgang til stranden vil
kunne ske uden om
campingpladsen.
Fortsat adgang vil
kræve en kommende
ejers tilladelse.
Adgang til stranden vil
kunne ske ad en
anden offentlig
tilgængelig skovvej.
Fortsat adgang vil
kræve en kommende
ejers tilladelse.
Adgang til skoven
nord for
campingpladsen kan
ske ad en anden vej.
Fortsat adgang vil
kræve en kommende
ejers tilladelse.
6
Jf. naturbeskyttelseslovens § 23
Jf. mark- og vejfredslovens § 17
7
3