Europaudvalget (EUU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 176

Ministeren bedes oplyse, om Danmark i overensstemmelse med EU-retten kan erstatte den nuværende model ’Ingen reklamer tak’, hvor man aktivt skal frabede sig husstandsomdelte reklamer, med en model, hvor borgerne i stedet aktiv skal tilvælge reklamer gennem en aktiv tilvalgsordning, for at modtage reklamer.
Dato: 16-05-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: indre marked og erhvervspolitik, forbrugerpolitik

Endeligt svar

Dokumentdato: 11-06-2018
Modtaget: 11-06-2018
Omdelt: 12-06-2018

EUU alm. del - svar på spm. 176 om, hvorvidt Danmark kan erstatte den nuværende model ’Ingen reklamer tak’, hvor man aktivt skal frabede sig husstandsomdelte reklamer, med en model, hvor borgerne i stedet aktiv skal tilvælge reklamer, fra erhvervsministeren

Udenrigsministeriets følgeskrivelse (pdf-version)
Html-version
EUU alm. del - svar på spm. 176 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 16-05-2018
Modtaget: 16-05-2018
Omdelt: 16-05-2018

Spm. om, hvorvidt Danmark kan erstatte den nuværende model ’Ingen reklamer tak’, hvor man aktivt skal frabede sig husstandsomdelte reklamer, med en model, hvor borgerne i stedet aktiv skal tilvælge reklamer , til erhvervsministeren, kopi til udenrigsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version