Styrelsen for Undervisning og
Kvalitet
Frederiksholms Kanal 25
1220 København K
Tlf. nr.: 33 92 50 00
www.stukuvm.dk
CVR nr.: 29634750
Kommissorium for midlertidigt styre på VUC Syd
Med virkning fra den 11. september 2018 og indtil videre indsættes efter
bemyndigelse fra undervisningsministeren og i medfør af § 20, stk. 3, i
lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksen-
uddannelse, jf. lovbekendtgørelse nr. 236 af den 23. marts 2018, et mid-
lertidigt styre for VUC Syd.
Det midlertidige styre skal varetage samtlige bestyrelsesopgaver i henhold
til lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen vok-
senuddannelse, anden relevant lovgivning og institutionens vedtægt, her-
under de opgaver, der er pålagt VUC Syds bestyrelse som følge af styrel-
sens afgørelse af 7. marts 2018 om opfølgning i forhold til tilskudsadmi-
nistration, faglig og pædagogisk kompetence samt revision mv. Opmærk-
somheden henledes samtidig på styrelsens tilbagemelding af 25. maj 2018
vedr. påbud om oplysninger vedrørende hf-lærere på VUC Syd.
Det midlertidige styres opgaver
Medlemmerne af det midlertidige styre skal frem til 15. oktober 2018
løse de opgaver, der er nævnt nedenfor.
For det første
skal de umiddelbart tage stilling til VUC Syds helt aktuelle
likviditetsbehov og sikre, at der er midler til at afholde de nødvendige
udgifter i september og oktober 2018.
For det andet
skal de sikre, at der tilvejebringes et fuldstændigt og veldo-
kumenteret overblik over VUC Syd’s forventede indtægtsgrundlag (og
sammensætningen af dette), omkostninger og likviditetsudviklingen må-
ned for måned i 2018 og 2019. De nævnte oplysninger skal opgøres både
med og uden spareforslag som det midlertidige styre måtte pege på som
nødvendige for at sikre et sundt økonomisk grundlag for institutionens
videre drift. I relation til spareforslag skal der udarbejdes forslag til en
handlingsplan med de tiltag, der anbefales gennemført, hvis institutionen
10. september 2018
Sags nr.:
18/11670