Idéhistorie B, htx
Vejledning
Undervisningsministeriet
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Gymnasiekontoret, marts 2018
Vejledningen præciserer, kommenterer, uddyber og giver anbefalinger vedrørende udvalgte dele af lærepla-
nens tekst, men indfører ikke nye bindende krav.
Citater fra læreplanen er anført i kursiv.
Indholdsfortegnelse
1.
1.1.
1.2.
2.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
3.
3.1.
3.2.
3.3.
3.4.
4.
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
Identitet og formål ....................................................................................... 2
Identitet .............................................................................................................. 2
Formål ................................................................................................................. 2
Faglige mål og fagligt indhold ...................................................................... 3
Faglige mål .......................................................................................................... 3
Kernestof ............................................................................................................. 8
Supplerende stof ................................................................................................ 14
Omfang ............................................................................................................. 15
Tilrettelæggelse .......................................................................................... 15
Didaktiske principper ........................................................................................... 15
Arbejdsformer, herunder skriftligt arbejde ............................................................. 16
It ...................................................................................................................... 17
Samspil med andre fag........................................................................................ 18
Evaluering ................................................................................................... 21
Løbende evaluering............................................................................................. 21
Prøveform .......................................................................................................... 21
Bedømmelseskriterier .......................................................................................... 23
Selvstuderende ................................................................................................... 24