Transport-, Bygnings- og Boligudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 389

Hvordan forholder ministeren sig til, at Vejdirektoratet benytter støjmodellen NORD2000 med Lden-metoden til at beregne støjgenerne og derved vurderer eventuelle overskridelser af grænseværdien ud fra en gennemsnitsbetragtning, hvor støjen om aftenen og natten godt nok vægter højere, men hvor morgen- og eftermiddagspeak i trafikken indgår i et gennemsnit hen over dagen og over et helt år, således at den reelle støjbelastning i løbet af dagtimerne ikke kommer frem?
Dato: 09-02-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: vejinfrastruktur

Endeligt svar

Dokumentdato: 06-03-2018
Modtaget: 06-03-2018
Omdelt: 06-03-2018

Svar på TRU alm. del - MFU spm. 389 om, hvordan ministeren forholder sig til, at Vejdirektoratet benytter støjmodellen NORD2000 med Lden-metoden til at beregne støjgenerne og derved vurderer eventuelle overskridelser af grænseværdien ud fra en gennemsnitsbetragtning, hvor støjen om aftenen og natten godt nok vægter højere, men hvor morgen- og eftermiddagspeak i trafikken indgår i et gennemsnit hen over dagen og over et helt år, således at den reelle støjbelastning i løbet af dagtimerne ikke kommer frem, fra transport-, bygnings- og boligministeren

Svar på TRU spm. 389 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 09-02-2018
Modtaget: 09-02-2018
Omdelt: 09-02-2018

MFU spm. om, hvordan ministeren forholder sig til, at Vejdirektoratet benytter støjmodellen NORD2000 med Lden-metoden til at beregne støjgenerne og derved vurderer eventuelle overskridelser af grænseværdien ud fra en gennemsnitsbetragtning, hvor støjen om aftenen og natten godt nok vægter højere, men hvor morgen- og eftermiddagspeak i trafikken indgår i et gennemsnit hen over dagen og over et helt år, således at den reelle støjbelastning i løbet af dagtimerne ikke kommer frem, til transport-, bygnings- og boligministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version