Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2017-18
TRU Alm.del Bilag 87
Offentligt
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
9. december 2017 01:14
Til:
[email protected]
Emne:
Spørgsmål til min sag, nu kan selv blinde se den er helt gal!
Prioritet:
Høj
Kære Trafik-, Bygge- og Boligstyrelse
I forbindelse med den sag i har indledt imod undertegnede har jeg følgende spørgsmål og begrundelser for dem.
Følgende er citater fra afgørelser, anbefalinger, vidersendelser og kommunikation i forbindelse med hvad der er foregået
imellem Trafik-,
Bolig- og Byggestyrelsen og Banedanmark i sagen om, at jeg kørte uden dødmand fra Nyborg til Korsør:
___________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
BDK 11.10.2017 Indberetning til TS
"Det er Banedanmarks opfattelse, at ovenstående oplysninger er relevante for TS´s vurdering, om Jesper Ravn fortsat opfylder
kravene i lokomotivførerbekendtgørelsen til at bibeholde sin lokomotivførerlicens"
“Banedanmark er af
den opfattelse, at proportionaliteten i sagen ikke tilsiger, at Banedanmark skal fritage Jesper Ravn for de
funktioner, der udføres på lokomotivførerlicens"
Hvis proportionaliteten IKKE tilsiger indgriben over for kompetencer for Banedanmark, hvad er så Trafik-, Bygge- og
Boligstyrelsens argument for, at proportionaliteten tillader, at I kan gå efter den
strengeste
sanktionsmulighed i har?
TS 12.10.2017 kl 12:23:44 mail fra Trafikinspektør.
“Den bør vi nok lige tale sammen om, faktisk en ret alvorlig sag"
Hvad er det som gør sagen så alvorlig?
Er der sket noget, har nogen været i fare?
TS 23.10.2017 Partshøring
“Det er Trafik-,
Bolig- og Byggestyrelsens vurdering at der ved gerningen var en forhøjet risiko for at der kunne være sket en større
ulykke"
Ved risiko må der menes, at jeg som Lokomotivfører har været i risiko for tab af bevidsthed, ildebefindende eller hjertetilfælde
præcis under kørslen imellem Nyborg og Korsør?
Til trods for, at kørslen gik godt og alle signaler og anvisninger blev fulgt til punkt og prikke. Og kørslen fortsatte jo kort tid efter da
en anden dødmand var fundet, og her var der fortsat ingen tegn på ildebefindende hos undertegnede.
“TS
vil på baggrund af de fremsendte oplysninger samt eventuelle bemærkninger fra fra dig, vurdere om dette forhold bør meldes til
Politiet.....som fastsætter, at retten til at udføre sikkerhedsklassificerede funktioner skal frakendes"
Her formoder jeg, at ligestillingsprincippet ikke er overholdt. Så Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen bedes fremsende dokumentation
for, at lignende overtrædelser har medført de sanktioner i har lagt op til!
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 87: Henvendelse af 9/12-17 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
Ligeledes behøver man blot se på de synergier i har medsendt på DSB Lokomotivføreren. Her kører han forbi et I signal i stilling
stop med 300-400 meter. Sanktion er alene DSB med et ekstra førerumsbesøg. Det tyder ikke på, at Trafik-, Bygge- og
Boligstyrelsen i dette tilfælde har vurderet det har været farligt.
Resultat er målsætning om fratagelse af Lokomotivførerlicens, Lokomotivførercertifikat, godkendelse som Kørelærer og anmeldelse
til Politiet så retten til sikkerhedsarbejde ved jernbanen helt fratages mig.
BDK 08.11.2017 AFGØRELSE
"at der ved gerningen ikke har været direkte og aktuel risiko for fare"
"der ikke ses dokumenteret gentagelseshistorik for manglende sikkerhedsbevidsthed"
Resultat er advarsel!
TS 09.11.2017 kl 06:12:21 mail fra Trafiksinpektør.
“vi kan jo evt. lige tale sammen"
___________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
Så imens BDK lagde op til en advarsel, så opfordrede de TS til, at se om man kunne fratage mig kompetencerne.
Man er fra start klar over, at proportionalitetsprincippet ikke fordrer en streng straf, men alligevel går TS efter den strengeste de har!
Det er IKKE tilfældigt, at det lige rammer mig.
Trafikinspektøren Jesper Clemmensen i TS er tidligere Stationsbestyrer og SR Instruktør. Spøjst nok lige som Niels K.
Niels K var den som instruktører henvendte sig til, en form for overordnet instruktør, så der har helt sikkert været et bånd imellem
Niels K og Jesper Clemmensen.
Niels K fra Banedanmark har været personen i Banedanamark med en god kontakt i Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, er der mon
tale om at Jesper Clemmensen er denne kontakt?
Med mindre der er tale om en anden ansat i Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen eller måske endda flere personer.
*Dødmand er en person som skal kunne standse troljen i tilfælde af, at Lokomotivføreren har forfald, får et ildebefindende, får
hjertestop eller mister bevidstheden.
Så Trafik-, Bolig- og Byggestyrelsen mener altså, at der har været forhøjet risiko for, at jeg fik et ildebefindende.
Det kan man jo kun mene rent hypotetisk, helt generelt eller vedr en fremtidig gerning. Man kan da ikke tage et forløb som allerede
er overstået på fornuftigvis hvor alle signaler og anvisninger er fulgt, og så tillægge det noget som slet ikke har været tilfældet.
Og det er KUN hvis Lokomotivføreren forfalder der er fare.
Jeg skal bede om Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen kommentar til min påstand om, at dette i stor grad beviser, at der på tværs
af Trafik-, Bygge- og Boligministeriet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen og Banedanmark er en så stor uvilje imod min person, at
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 87: Henvendelse af 9/12-17 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1833865_0003.png
diskrimination forekommer over hele linien. Ligeledes kræver en så ensrettet negativ behandling af min person, at flere personer i
samarbejde og koordineret insats misbruger deres embeder for dermed, at ramme mig på alle fronter!
2009: Banedanmark tager alle kompetencer fra mig.
De må give dem tilbage 3 dage efter og Transport-, Bygge- og Boligministeriet kritiserer Banedanmark i stærke vendinger
efterfølgende og afgjorde, at Banedanmark handlede ulovligt.
2014: Banedanmark sortlister mig og gør det derved forbudt for alle medarbejdere at leje folk fra mig.
Dette kritiserer Transport-, Bygge- og Boligministeriet i deres afgørelse den 11.02.2015 og afgør, at Banedanmark handlede ulovligt.
2014: Banedanmark tager alle 10 Lokomotivførercertifikater fra mig og mine andre Lokomotivførere.
De må give dem tilbage efter Transport-, Bygge- og Boligministeriets afgørelse den 11.02.2105 hvor de afgør, at Banedanmark
handlede ulovligt.
Lige nu: Transport-, Bygge- og Boligstyrelsen går efter, at fratage mig retten til i det hele taget, at lave sikkerhedsklassificeret
arbejde på jernbanen.
Og det er for en forseelse i den helt milde ende af skalaen hvor Banedanmark allerede har fundet en helt anden sanktion.
Dette til trods mener Staten ikke, at jeg har lidt tab som følge at denne hetz!
Tre gange har Banedanmark frataget mig kompetencer/sortlistet mig, og disse gange har TRM truffet afgørelser om hhv. Udtalt sig
om.
D>e nået frem til, at det var ulovligt hvad Banedanmark havde gjort.
Er der noget jeg her glemmer?
I er velkomne til, at komme med jeres kommentar!
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RA
V
N Bane II IVS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund
Tel: +45 3111 6660
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]