Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2017-18
TRU Alm.del Bilag 86
Offentligt
1833858_0001.png
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
28. november 2017 20:28
Til:
[email protected]; [email protected]
Emne:
Svar på partshøring af den 21.11.2017
Prioritet:
Høj
Kære Trafik-, Bygge og Boligstyrelse
Hermed mine svar på partshøring.
Kære Ole Birk Olesen dette er dit ansvar hvad Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen gør her!
Sagen vedrører min kørsel uden dødmand i min 10 T Jølemo den 19.09.2017
Banedanmark har afholdt samtale med mig, og de har truffet en afgørelse hvori de bla. IKKE vurderer der har
været nogen “direkte og aktuel risiko for alvorlig fare" ved hvad jeg har gjort.
Endvidere mener Banedanmark, at det er et meget vidtgående skridt at fratage kompetencen fra en person, der
ernærer sig ved at arbejde på jernbanen, særligt når der ikke ses en dokumenteret gentagelseshistorik for
manglende sikkerhedsbevidsthed.
Derfor undrer det meget, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen farer i den anden grøft og via evt. politianmeldelse
vil søge, at fratage mig retten til i det hele taget at udføre sikkerhedsklassificerede funktioner ved jernbanen.
Særligt med tanke på, at der skulle have været umiddelbar fare for tab af bevidsthed, ildebefindende eller
hjerteanfald for, at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsens syn på, at jeg ved gerningen har været til direkte risiko for
fare.
Historisk er det jo nu dokumenteret, at jeg ikke var i fare for tab af bevidsthed, ildebefindende eller hjerteanfald.
I fremsender derfor anbefalet brev som understreger sagens alvor og jeres højt prioriterede sagsbehandling.
Sammen med Banedanmarks afgørelse for hhv. Undertegnede og for RAVN Bane 2016 ApS er der en mail hvori
Jesper Clemmensen orienterer Leif Funch og Camilla Bruun Djarnis om en mail jeg har sendt til Banedanmark.
Heri beretter jeg hvorfor jeg ikke har tillid til Banedanmarks uvildighed.
Tidligere har interne aktindsigter i mails fra bla. Niels Kristian Lundberg Jensen fra Banedanmark vist en adfærd
hvori der opfordres til, at “man skal finde alt frem man har på undertegnede”.
Sammensætningen af jeres anbefalede brev leder tankerne hen på en lignende adfærd.
For en stakkels Lokomotivfører fra DSB med de næsten samme 4 cifre til slut som jeg selv har er blevet blandet
ind i det her..
To af hans sager har i sendt med i jeres anbefalede brev. Dette sammenfald kan IKKE ignoreres!
Såvidt jeg er orienteret er synergi sager fortrolige, og det er forbundet med strafansvar, at afsløre indholdet af
disse sager.
Derfor tænker man hvordan det kan ske, at to synergi sager omhandlende en Lokomotivfører fra DSB kan komme
med i et anbefalet brev til undertegnede.
Lige indtil man ser sammenfaldet imellem de sidste 4 cifre i CPR nummeret.
Da jeg IKKE vil distribuere fortroligt materiale vil jeg i stedet illustrere med et eksempel hvor kun 6 og 8 er de
rigtige tal.
2679
2879
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 86: Henvendelse af 28/11-17 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1833858_0002.png
Således er sammenfaldet imellem mit og den stakkels Lokomotivførers sidste 4 cifre i vores respektive CPR
numre.
Dette her er ikke en fejl på den uskyldige måde. Det er sløseri grundet en iver, at man har smidt et par synergi
sager med som skal give tyngde og retfærdiggøre den meget hårdere linie!
Niels Kristian Lundberg Jensen er af Banedanmark anset som kontakten til Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen via
hans venskaber. Dette fremgår tydeligt af de mange mails jeg har modtaget i gennem aktindsigterne.
Jeg skal bemærke følgende:
Da
Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen søger helt, at fratage mig muligheden for, at arbejde på jernbanen
vurderer man, at jeg er til umiddelbar risiko for fare. Er man så ikke noget sent ude hele 2 måneder efter
hændelsen?
Banedanmark har en Dødmandserklæring som Lokomotivførere skulle instrueres ud fra og til gengæld
underskrive som kvittering på undervisning. Denne anvendes ikke længere og jeg har ikke modtaget
undervisning i dette ligesom langt de fleste Lokomotivførere heller ikke har.
Ligeledes skal jeg bede Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen om, at redegøre for hvilke sanktioner man historisk har
iværksat i lignende sager. For jeg ønsker garanti for, at min retssikkerhed er intakt hvilket ikke har været tilfældet
i mine konfrontationer med hhv Banedanmark og Transport-, Bygge- og Boligministeriet. På denne baggrund har
jeg begrundet mistanke om, at
Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen har en skjult agenda om, at fjerne undertegnede
helt fra markedet. Dette understreges af den markant hårdere linie i forhold til den linie Banedanmark har lagt.
Min teori er, at Transport-, Bygge- og Boligministeriet og Banedanmark mener de i relation til undertegnede
tilsammen har lidt rigeligt snavset vasketøj ude og hænge, så nu er det op til Trafik-, Bygge og Boligstyrelsen, at
udføre henrettelsen, så de alle tre kan komme helt af med mig en gang for alle!
På baggrund af den graverende fejl i begår ser jeg mig nødsaget til, at kontakte Dansk Jernbaneforbund, DSB HR
samt overordnet myndighed.
Ligeledes ser jeg det som dokumenteret hvad formålet med jeres henvendelse er, og dette er ligeledes noget
overordnet myndighed må tage sig af.
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RA
V
N Bane II IVS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund
Tel: +45 3111 6660
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]