Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2017-18
TRU Alm.del Bilag 51
Offentligt
1817482_0001.png
Ledelsessekretariatet
12. november 2017
Sagsid.: 330-2017-59825
Kontaktperson:
Mette Bjarnt
Broløbet Storebælt 2017
Fra løbsarrangørerne er modtaget en evaluering af afviklingen af broløbet
2017. Nærværende notat bygger på disse oplysninger.
Notat omkring afvikling af Broløbet Storebælt d. 9. september 2017.
Nyborg Kommune har orienteret bredt omkring løbet i forhold til deltageran-
tal, skader, trafikafvikling og involvering af frivillige.
Denne
orientering fra Slagelse Kommune suppler med:
Ruten gennem Halsskov
Information/klager
Frivillige på Sjællandssiden
Ruten gennem Halsskov
De sidste godt 3 km. af ruten foregik på en afspærret ruten gennem Hals-
skov. For at skabe stemning for såvel løbere som beboerne var der masser
af musik og underholdning langs ruten. Det betød, at en del beboere i perio-
der ikke kunne bevæge sig frit på ruten. Der var masser af mennesker langs
ruten og i målområdet til at støtte løberne på den sidste del af ruten – en
stor folkefest.
Information/klager
For at informere beboerne har der været indrykket annoncer i den lokale ugeavis
ligesom der har været husstandsomdelt information til berørte beboere langs ru-
ten. Såfremt der var spørgsmål kunne beboerne kontakte vores sekretariat for
nærmere information. Vores set-up betød, at der kun var enkelte henvendelser fra
beboere langs ruten. Alle blev kontaktet og evt. spørgsmål blev afklaret. Der har
ikke været klager til Kommune og Politi omkring løbet/afviklingen.
Frivillige på Sjællandssiden
På Korsør-siden brugte vi på dagen ca. 410 frivillige – fordelt på 18 af kommunens
foreninger herunder beboere fra et kommunalt bofællesskab og Eventlinjen fra
vores Produktionshøjskole.
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 51: Notater fra Nyborg og Slagelse Kommuner vedrørende Broløbet 2017
1817482_0002.png
Derudover har vi brugt 60 mandedage til at pakke løbsposer onsdag.
Torsdag og fredag var der klargøring af målområdet samt udlevering af
startnumre. Der er brugt ca. 110 mandedage til disse opgaver.
Endelig er der brugt 25 mandedage på oprydning søndag.
Vi har ligesom Nyborg brugt mange ressourcer på planlægning og afslutning
af løbet.
Vi honorerer vores eksterne klubber med kr. 800 pr. hjælper for en mande-
dag. Alle klubber, som har vist interesse, har fået opgaver. Vi udbetaler et
større honorar pr. mandedag i Korsør end i Nyborg. Til gengæld har vi ikke
samme ordning for foreningerne med mulighed for efterfølgende at søge
midler.
Side2/2