Hej Transportudvalg
Jeg er ærgerlig over at skulle sende denne mail, for tænker på det ressourceforbrug den kaster af sig i
administration.
Men er bare nået dertil, at nu må jeg gøre et eller andet med den frustration jeg som daglig pendler på
Kystbanen oplever. Både hos mig selv og mine med-pendlere
Der er daglige forsinkelser af kortere og længere varighed, togbusser af og til, tog vender i snekkersten pga
af forsinkelse, og så kan jeg, som skal helt til Helsingør, lige skrive ekstra 5-15 minutter oveni.
Heldigt at jeg har flekstid på jobbet, og at der er stor fleksibilitet til, at jeg kan tage en feriedag, når der er
faldet en køre-ledning ned.
Min optimisme fejler ikke noget, så i de seneste par måneder har jeg tænkt, i morgen bliver det bedre. Det
kan ikke blive værre.
Hvilket desværre har vist sig totalt naivt.
Oven i hatten er det så også blevet rigtig dyrt at tage Kystbanen efter at man gik over til den nye
zoneindeling, og med en pendlergaranti, som er så svær at gennemskue, at man næsten giver fortabt på
forhånd. Det er svært at se fordelen ved at skulle bruge offentlig transport.
Så et par spørgsmål til jer:
- Hvordan vil I sikre at togdriften på Kystbanen bliver stabil og uden forsinkelser?
- Hvordan vil I sikre et gennemskueligt pendlergaranti-system?
- Er der aktuelle planer om at kigge på zone-inddelingen på Kystbanen, som jo har virkelig mange zoner i
forhold til øvrige landsdele?
Ser frem til at høre fra jer.
Bedste hilsner
Anja Liedig