Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2017-18
TRU Alm.del Bilag 338
Offentligt
1916155_0001.png
Rebudgettering Signalprogrammet
1
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 338: Materiale fra møde med forligskredsen vedrørende en grøn transportpolitik den 21. juni 2018, fra transport-, bygnings- og boligministeren
1916155_0002.png
Signalprogrammets budget
25.000
3.967
20.000
1.916
3.153
1.509
827
655
15.000
10.000
19.669
15.543
20.010
19.183
19.355
5.000
-
2008
2012
Basisoverslag
2016
Projektreserve
2017
Central reserve
2018
2
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 338: Materiale fra møde med forligskredsen vedrørende en grøn transportpolitik den 21. juni 2018, fra transport-, bygnings- og boligministeren
1916155_0003.png
Udvikling i budgettet
Mia. kr. pl18
Budget november 2017
19,2
Ekstraomkostninger
- S-banen
- Test, safety and integration
Indarbejdede besparelser
- FTN-passiv (rør og kabler)
- Arbejdskøretøjer
Nyt budget maj 2018
-0,4
-0,1
19,4
+0,1
+0,5
3
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 338: Materiale fra møde med forligskredsen vedrørende en grøn transportpolitik den 21. juni 2018, fra transport-, bygnings- og boligministeren
1916155_0004.png
Elementer, der er taget ud af budgettet
FTN-passiv (rør til kabler og selve kablerne) har været en del af
programmets omkostninger. Rørinfrastrukturen benyttes imidlertid også til
andre formål, bl.a. kørestrøm og tele/IT. Givet væsentligt længere
udrulning af Signalprogrammet finansieres aktiviteten fra 2018 og frem
som fornyelse med evt. bidrag fra elektrificering, hvor relevant. I tråd
med Deloittes betragtninger. Reduktion:
440,2 mio. kr.
Udrustning af Banedanmarks arbejdskøretøjer. Det har været
forudsætningen, at Signalprogrammet betaler for udrustning af
BDK’s
arbejdskøretøjer. Giver skævt incitament. Derfor finansieres alle ikke-
sikkerhedskøretøjer af Teknik. Reduktion:
81,4 mio. kr.
4
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 338: Materiale fra møde med forligskredsen vedrørende en grøn transportpolitik den 21. juni 2018, fra transport-, bygnings- og boligministeren
1916155_0005.png
Deloittes opfølgning
5