Opfølgning på sag Ang. J. 2018-1118 efter møde med transportudvalget, samt spørgsmål nr. 530.
Til transportministeren samt medlemmerne af transportudvalget.
Som jeg klart har udtrykt, så vil jeg lade vores folkeaktionæren rejse gratis med vores fjernbusser (der har lovlige
fjernbus tilladelser), når der er plads i dem,
https://www.regeringen.dk/nyheder/ny-strategi-skal-fremme-
deleoekonomien-i-danmark/
pga. lovgivningen vil lynbussen A/S have ca. 25000 ledige pladser, når lynbussen A/S
køre mellem ca. 70 byer i Jylland til ca. 30 byer på Sjælland samt 4 byer på Fyn, så er der forbindelse mellem alle
yer e. Ifølge DSB’s reg ska er der a. 60.000 rejse de der ka ruge vores fjer usser dagligt, vi er tilfredse ed
ca. 12.500 til 15.000 daglige rejsende. Og pga. lovgivningen har vi mindst 40.000 daglige pladser. Så der vil være
omkring 25.000 daglige pladser til vores folkeaktie ejere,
Som jeg tydeligt har tilkendegivet, så vil jeg køre med vores Folkeaktionærer gratis når der er ledige pladser i vores
fjernbusser. Og forventer naturligvis at få bøder, så går vi i byretten, skulle vi mod vores forventning tabe der så vil vi
appeller denne dom, og skulle vi vinde så kan, ja så kan i jo også appeller, uanset dommene, så vil vi forsøge at gå
helt til højesteret, den dom som bliver det sidst resultat, den indrette Lynbussen A/S sig efter. Men som ræven har
lynbussen A/S også 2 udgange.
Det er som om at rejsende, der er tvunget til at bruge offentligtransport, skal betale for tidligere politikers fejlslagen
politik, IC4 togene, rejsekortet, signalanlægget.
Jeg gør det ikke for at tjene flere penge da folk rejser gratis.
Da lynbussen A/S er et aktieselskab, så har vores aktionæren penge stående i selskabet.
Priserne på vores folkeaktier er kr. 500.- og kr. 1.000.-.
kr. 500.- aktien er for BUS folk, B = Børn, U= Unge og S = Senior denne aktie giver årligt et afkast på kr. 500.- i 5 år i
alt kr. kr.2.500.-
1.000kr. kr.
–
aktien er for alle, denne aktie giver årligt et afkast på kr. 1.000.- i 5 år i alt kr. kr.5.000.-
Skal lynbussen A/S bruge den anden udgang, så får BUS aktionærer ikke udbetalt det sidste års udbytte, men deres
aktie bliver i stedet ombyttet til en 1.000.-kr. aktie.
Lynbussen A/S overholder jo reglerne, så de nye regler som kommer til at gælde for følgende strækninger.
Horsens, Skanderborg, Aarhus, Randers, Hobro, Aalborg
Aarhus Hammel, Viborg, Skive, Nykøbing Mors, Thisted.
Aarhus Galten, Silkeborg, Ikast, Herning, Holstebro.
Esbjerg, Vejen, Kolding, Odense.
Sønderborg., Aabenraa, Haderslev, Christiansfeld, Odense.
Aalborg Thisted.
Aalborg, Viborg, Skive, Holstebro
Her komme så lovligheden for at køre ovenstående ruter.
Kopieret fra spørgsmål 53
En virksomhed kan som tilladelsesfri kørsel udføre kørsel med virksomhedens ansatte i virksomhedens egen bus eller
en bus, som virksomheden har lejet, hvis der ikke tages betaling for kørslen.
Ja lynbussen A/S vil følge loven, se det markeret med gult dette er kopieret fra transportministerens brev, da
lynbussen ikke vil have vores egne busser i starten da vi bruger fremmede vognmænd til at udføre vores
fjernbuskørsel og der er vognmænd der har søgt vores fjernbus tilladelser. Som der også står i brevet lejet