Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2017-18
TRU Alm.del Bilag 293
Offentligt
1889701_0001.png
Opfølgning på sag Ang. J. 2018-1118 efter møde med transportudvalget, samt spørgsmål nr. 530.
Til transportministeren samt medlemmerne af transportudvalget.
Som jeg klart har udtrykt, så vil jeg lade vores folkeaktionæren rejse gratis med vores fjernbusser (der har lovlige
fjernbus tilladelser), når der er plads i dem,
https://www.regeringen.dk/nyheder/ny-strategi-skal-fremme-
deleoekonomien-i-danmark/
pga. lovgivningen vil lynbussen A/S have ca. 25000 ledige pladser, når lynbussen A/S
køre mellem ca. 70 byer i Jylland til ca. 30 byer på Sjælland samt 4 byer på Fyn, så er der forbindelse mellem alle
yer e. Ifølge DSB’s reg ska er der a. 60.000 rejse de der ka ruge vores fjer usser dagligt, vi er tilfredse ed
ca. 12.500 til 15.000 daglige rejsende. Og pga. lovgivningen har vi mindst 40.000 daglige pladser. Så der vil være
omkring 25.000 daglige pladser til vores folkeaktie ejere,
Som jeg tydeligt har tilkendegivet, så vil jeg køre med vores Folkeaktionærer gratis når der er ledige pladser i vores
fjernbusser. Og forventer naturligvis at få bøder, så går vi i byretten, skulle vi mod vores forventning tabe der så vil vi
appeller denne dom, og skulle vi vinde så kan, ja så kan i jo også appeller, uanset dommene, så vil vi forsøge at gå
helt til højesteret, den dom som bliver det sidst resultat, den indrette Lynbussen A/S sig efter. Men som ræven har
lynbussen A/S også 2 udgange.
Det er som om at rejsende, der er tvunget til at bruge offentligtransport, skal betale for tidligere politikers fejlslagen
politik, IC4 togene, rejsekortet, signalanlægget.
Jeg gør det ikke for at tjene flere penge da folk rejser gratis.
Da lynbussen A/S er et aktieselskab, så har vores aktionæren penge stående i selskabet.
Priserne på vores folkeaktier er kr. 500.- og kr. 1.000.-.
kr. 500.- aktien er for BUS folk, B = Børn, U= Unge og S = Senior denne aktie giver årligt et afkast på kr. 500.- i 5 år i
alt kr. kr.2.500.-
1.000kr. kr.
aktien er for alle, denne aktie giver årligt et afkast på kr. 1.000.- i 5 år i alt kr. kr.5.000.-
Skal lynbussen A/S bruge den anden udgang, så får BUS aktionærer ikke udbetalt det sidste års udbytte, men deres
aktie bliver i stedet ombyttet til en 1.000.-kr. aktie.
Lynbussen A/S overholder jo reglerne, så de nye regler som kommer til at gælde for følgende strækninger.
Horsens, Skanderborg, Aarhus, Randers, Hobro, Aalborg
Aarhus Hammel, Viborg, Skive, Nykøbing Mors, Thisted.
Aarhus Galten, Silkeborg, Ikast, Herning, Holstebro.
Esbjerg, Vejen, Kolding, Odense.
Sønderborg., Aabenraa, Haderslev, Christiansfeld, Odense.
Aalborg Thisted.
Aalborg, Viborg, Skive, Holstebro
Her komme så lovligheden for at køre ovenstående ruter.
Kopieret fra spørgsmål 53
En virksomhed kan som tilladelsesfri kørsel udføre kørsel med virksomhedens ansatte i virksomhedens egen bus eller
en bus, som virksomheden har lejet, hvis der ikke tages betaling for kørslen.
Ja lynbussen A/S vil følge loven, se det markeret med gult dette er kopieret fra transportministerens brev, da
lynbussen ikke vil have vores egne busser i starten da vi bruger fremmede vognmænd til at udføre vores
fjernbuskørsel og der er vognmænd der har søgt vores fjernbus tilladelser. Som der også står i brevet lejet
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 293: Henvendelse af 3/5-18 vedrørende deleøkonomi, fra Steen Petersen, Lynbussen A/S
1889701_0002.png
Da en bus kan have flere udførsler, så kommer lynbussen A/S til at stå som bruger, eller også laver vores advokat en
rejseforening navn Lynbussens A/S aktionærer rejseforening
Så står Lynbussen A/S som bruger / Lynbussens A/S aktionærer rejseforening også som bruger.
Tilladelsesfri kørsel.
Som eksempler på tilladelsesfri kørsel kan nævnes:
en kommunal eller privat institutions befordring af patienter, elever, ansatte (kun
i forbindelse med arbejdsopgaver for institutionen) eller lignende, herunder
personer der skal yde fysisk bistand eller opsyn,
en virksomheds befordring af ansatte,
en forenings befordring af foreningens aktive medlemmer.
Her kommer så vores advokat ind i billedet, da alle vores tidligere Folkeaktionærer, nu har
en aktie pålydende kr. 1.000.så skal der kun 500 aktionærer til for have værdier nok til at
blive ejere i eget aktieselskab, når dette er oprettet, så kan ejerne købe deres egen bus,
samt de kan laver deres egen forening, kunne f.eks. Være foreningen til billig transport
mellem Aarhus og Aalborg.
Begge betingelser markeret med gult er opfyldt. Et aktieselskab har eget cvr. Nr. = firma, et
firma kan have egen forening.
Så igen opfylder lynbussen A/S lovgivningen.
Og det er ikke forbudt at hjælpe tidligere aktionærer med bistand.
Så alle steder i Danmark hvor der ikke kan/må køres med fjernbusser, og der er 500
personer der vil indskyde kr. 1.000.- hver mulighed for billig bustransport.
Og som forening kan man selv bestemme hvornår skal vi på tur og til hvilken pris,
lynbussen A/S vil anbefale en enhedsris pr rejse på kr. 50.-
Igen fra spørgsmål nr. 50.
Lynbussen A/S kan ikke lovligt tilbyde gratis kørsel til selskabets aktionærer. Der er tale om erhvervsmæssig
buskørsel, da en virksomheds aktionærer ikke kan sidestilles med en virksomheds ansatte.
Jeg ved godt mange politiker ikke på danskernes ve og vel, med det gør Lynbussen A/S, når
vi køre med aktionærer så spørger de vores rejsende om de er tilfredse med servicen samler
måske noget papir op og laver mere kaffe, så må det jo være let at vise hvilken lov jeg vil
overtræde når aktionærer inspicer hvad deres penge går til. Har jo kontaktet 2 højtstående
politifolk med mindst 30 års erfaringen under rigspolitiets færdsel afdeling.
Som jeg har skrevet andet sted så køre jeg gratis med aktionærer indtil f.eks. højesteret
enten giver mig ret eller siger nej.
Når man sidder inde på Christiansborg, så burde man være klog, men jeg har mine tvivl.
Jeg spurgte da jeg var til møde transportudvalget, om dem der bor fra Vejle og op til
Skagen ikke har mindre indkomst? Hurtig kom svaret dette kunne de ikke svare på.
TRU, Alm.del - 2017-18 - Bilag 293: Henvendelse af 3/5-18 vedrørende deleøkonomi, fra Steen Petersen, Lynbussen A/S
1889701_0003.png
Standartkontrakt 2017, den må alle dem der er ministrere eller medlem af
transportudvalget have været over være den. Neden stående kopieret derfra.
1. INDLEDNING
Formålet med nærværende kontrakt om offentlig tjeneste er at understøtte mobilitet og god tilgængelighed til
befolkningsgrupper med lavere indkomster og derved styrke den kollektive transport.
Ved udformningen af denne kontrakt har sigtet været, at ordningen skal være åben og ikke-
diskriminerende samt sikre lige konkurrencevilkår på fjernbusmarkedet og derudover sikre fjernbusser lige
konkurrencevilkår i forhold til anden kollektiv trafik.
Skal man følge fjernbus loven så må mine busser ikke sætte af mellem Skagen og Vejle. Ca. 290 KM
Ca. samme distance som Aarhus København eller Esbjerg København, oh her komme jeres idioti hvor i
ikke tænker jer om for man må gerne køre fra Hedensted og til Middelfart og der er der ca. 40 km jeg
mener at det er topmålet af jeres idioti og det er der for jeg kæmper mod jeg, og jeg har før fået lave
busloven om det var under Kaj Ikast, jeg komme her med en udfordring til ministeren hvis han tør
møde mig i f.eks. go. Morgen tv. Det er jo så let at gemme sig bag embedsmænd.
Med eller uden ministeren prøver jeg hurtigst muligt at komme derind,
Med venlig hilsen
Steen Petersen
Direktør
Lynbussen A/S
[email protected]
+45 40 51 41 99