Til ministeren for
Transport-, bygnings- og boligministeriet, erhvervs- og vækstministeriet og Skatteministeriet.
Er du en minister som går ind for deleøkonomi? Ole Birk Olesen
Eller går regeringen kun ind for deleøkonomi når det går ud over private indehaver.
Jeg har startet et fjernbus firma ved navn lynbussen A/S.
Jeg vil sælge folkeaktier til folk så de kan rejse gratis med de busser som vi ind lejer.
Se ved hæftet fil. Og se markeringerne.
Forslag til ændring af busloven bliver sendt til følgende:
Vejledning om tilladelsesfri buskørsel.
https://www.regeringen.dk/nyheder/ny-strategi-skal-fremme-deleoekonomien-i-danmark/
Ligeledes opretter regeringen én indgang til det offentlige for deleøkonomiske virksomheder, hvor
virksomheder hurtigt kan få svar, hvis de oplever at regler står i vejen for deres forretningskoncept
dette link står der også Transport-, bygnings- og boligministeriet.
Lynbussens koncept er opbygget således, at ejere af folkeaktier kan rejse gratis med når der er ledige
pladser,
http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/06%20Kollektiv%20trafik/14%20fjernbus/Standardko
ntrakt%202017.pdf
dette er kopieret fra ovenstående link sidst i punkt 11
Kontrakten ophører med øjeblikkelig virkning, hvis Operatøren ophører med at udføre mindst én daglig dobbelttur på
ruten hele året eller ophører med at anvende busser med over 40 siddepladser.
Derfor vil vi have ca. 40.000 siddepladser og sælger kun 12.000-15000 daglige billetter.
Og når det hele køre så vil vi sælge ca. 20000 til 25.000 daglige billetter og har over 90.000 daglige
siddepladser.
Og det er dette spild så vi vil give til vores folkeaktionærer,
Der har været så meget snak om at der i Midttrafik skulle spares 35.000.000 vi kommer til at køre på mindst
7 af disse.
90% af vores ruter vil komme til at køre 20 afgange i døgnet, og vores priser vil max være BUS (Børn
Unge
Senior)
kr.150.- og voksne kr.200.-
Ca. 170 byer i Jylland ca. 25 byer på Fyn og Sjælland ca. 70 byer og vi er jo ikke landsdækkende hvis vi ikke
har Bornholm ca. 10 byer der er der et tillæg til billetten til København ca. kr. 150.- nuværende priser.
Jeg venter på et hurtig svar da Lis Caspersen ikke er enig med mig. Men jeg mener at dem der har
folkeaktier repræsenterer lynbussen interesser når de rejser med så vi får de reneste busser, og hvilke
firmaer kan smide ejer ud af deres firmaer?