Tak for samtalen. Her som lovet et kort resumé.
I oktober 2017 brækker undertegnede venstre ankel på vej ned fra en let bjegtur i Les Alpes Maritime tæt
på Vence. Bliver hentet og bragt på hospitalet i Cagnes sur Mer tæt på Nice lufthavn. I akut modtagelsen
liver jeg afkrævet €
. Jeg viser og giver de
it lå sygesikri gskort i akut odtagelse . Ved
udskriv i ge koster tra sporte til Ni e lufthav 8k € 6
Jeg henvender mig til Styrelsen for Patientsikkerhed, International Sygesikring. Modtager et svar fra
Styrelsen 08 01 2018 at Styrelsen venter på svar fra Frankrig. Jeg hører intet men rykker d.2 Juli 2018 og får
at vide at min sagsbehandler ikke længere arbejder i Styrelsen. Samtidig får jeg at vide at min nye
sagsbehandler er på ferie. Jeg får overtalt damen i Styrelsen som jeg taler med, til at rykke Frankrig for et
svar. Dette lover damen. Jeg tjekker op på det en uge senere. Jeg indfinder mig ved skranken i Styrelsen,
Finsensvej 15, og får at vide at jo op nu er min sag igen sendt til Frankrig. Flot. Ringer så i dag 31 juli for at
tale personligt med min nye sagsbehandler, der jo har været på ferie. Hun kender ikke rigtigt min sag, men
oplyser mig om at de kun er fem personer ansat til at behandle sager om refusion for akut behandling i
udlandet med det Blå sygesikringsbevis. Hun siger to gange at de er underbemandede så..... derfor må jeg
udvise forståelse og tålmodighed. Jeg tænker, at havde jeg ikke kontaktet styrelsen 2 juli 2018 og
konstateret at min sagsbehandler var stoppet, var min refusionssag vel gledet ud af systemet. Det er
uacceptabelt.
Med venlige hilsener
Ida Magnussen
Tunet 1
3450 Allerød
E-mail