Fra:
Sendt:
25. marts 2014 15:13
Til:
Emne:
VS: bobestyrers vildledende adfærd
Til brevkassen
Havde jeg ikke selv været udsat for en bo behandling efter bobestyrerens forgodtbefindende, havde jeg
aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at en bobestyrer ikke overholder lovgivningen om at varetage
boets interesser og få boet afsluttet inden de ifølge loven gældende 2 år fra dødsfaldet.
Jeg valgte selv at bede skifteretten om at udpege en bobestyrer i boet efter mine forældre, da vi så absolut
havde brug for en kompetent person til at få boet afviklet, især da vi havde et mindre landbrug, der skulle
sælges.
Intet kom til at foregå, som jeg bestemt havde håbet og troet, jeg forestillede mig, at det var
bobestyrerens opgave netop at afvikle boet hurtigst og bedst muligt. Hun fandt det sikkert mest lukrativt at
følge mine søskende ønsker om, at det gerne måtte tage så mange år som muligt med afviklingen af boet.
Mine søskende var nemlig rigtig glade for at kunne nyde herlighedsværdierne i form af kornmarkerne, når
de passerede forbi på landevejen, (den måtte de jo også kunne nyde selvom ejendommen var solgt) tror
også at adgangen til at høste lidt træ til brændefyret stod ret højt på ønskelisten, det skulle ganske vist vise
sig at blive noget dyrt træ, med de faldende priser på også landbrugsejendomme.
Mit løb med bobestyreren er jo kørt, men de aldeles opslidende år med uvished omkring boets afvikling og
alle skattefejlene kan mange andre mennesker også i fremtiden komme ud for. Hvorfor jeg naturligvis ofte
har tænkt på, hvad jeg kunne have gjort anderledes for at have undgået det lange forløb med den
bobestyrer, som jeg også under forløbet klagede til skifterretten over flere gange, men uden held. En
do
er ved skifterette havde på et tidspu kt blot de be ærk i g, at ”det blev spæ de de og se hvad
der skete i fre tide
ed boet”, så der
var der altså ikke meget hjælp at hente.
Hvordan undgår andre mennesker at havne i samme suppedas?
Som det ses på vedhæftede mail har jeg klaget til retspræsidenten hos skifteretten i Randers, har dog kun
indtil videre fået en bekræftelse om modtagelse af klagen, og at jeg vil få et svar.
Med venlig hilsen
Darlene Pedersen
Bøgedalen 17
9560 Hadsund