Ligestillingsudvalget (LIU) Alm. del

Samling: 2017-18

Spørgsmål 53

Ministeren bedes kommentere Professor Ask Elklit’s skriftlige svar til DR.dk , jf. artiklen ”Minister bruger forkerte tal om voldelige skoleelever” fra den 19. april 2018, hvoraf fremgår: ”Vi er dog enige i, at det ville have været fordelagtigt at afvente de endelige analyser af data inden publicering i den pågældende rapport. Vi ville dog ikke på den anden side forholde ministeriet den vigtige viden, der ligger i at en betydelig del af volden er gensidig”. Ministeren bedes endvidere redegøre for, hvad der lå til grund for at offentliggøre data, der endnu ikke var færdigbehandlet, herunder om en af årsagerne var, at disse data afkræfter det ellers kendte faktum, at partnervold overvejende udøves af mænd.
Dato: 25-04-2018
Status: Endeligt besvaret
Emne: vold

Supplerende svar

Dokumentdato: 02-07-2018
Modtaget: 02-07-2018
Omdelt: 02-07-2018

LIU alm. del - supplerende svar på spm. 53 om at kommentere professor Ask Elklit’s skriftlige svar til DR.dk , jf. artiklen ”Minister bruger forkerte tal om voldelige skoleelever” af 19/4-18, fra ministeren for fiskeri og ligestilling

LIU alm. del - opfølgning på spørgsmål 53 (pdf-version)
Html-version
Bilag 1 Undersøgelse af indbyrdes vold 2udgave (pdf-version)
Html-version
Bilag 2 Tilkendegivelse fra SDU vedr. rettelsesblad (pdf-version)
Html-version

Endeligt svar

Dokumentdato: 23-05-2018
Modtaget: 23-05-2018
Omdelt: 23-05-2018

LIU alm. del - svar på spm. 53 om at kommentere professor Ask Elklit’s skriftlige svar til DR.dk , jf. artiklen ”Minister bruger forkerte tal om voldelige skoleelever” af 19/4-18, fra ministeren for fiskeri og ligestilling

LIU alm. del - svar på spm. 53 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 25-04-2018
Modtaget: 25-04-2018
Omdelt: 25-04-2018

Spm. om at kommentere professor Ask Elklit’s skriftlige svar til DR.dk , jf. artiklen ”Minister bruger forkerte tal om voldelige skoleelever” af 19/4-18, til ministeren for fiskeri og ligestilling

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version