Note ved ERU-sekretariatet:
Publikationen
’Hypermonopoler
og helkunder’ kan rekvireres ved henvendelse til sekretariatet
Kære Signe D.B.
Kunne du fordele denne skrivelse til alle medlemmer allerede inden det er afgjort om jeg kan få
foretræde .... ?!!
De bedste hilsener,
Peter K.
Kritiske Bankkunder
=======================================================================
==================
Til Erhvervsudvalgets medlemmer
Kritiske Bankkunder er Bankkundernes Interesseorganisation. - Vi vil gerne samarbejde med
alle
udvalgets medlemmer.
Mere end én million bankkunder er mere eller mindre retsløse.
Det er urealistisk, at sagsøge en bank, hvis man er afhængig af den. En husholdning med et par små
børn, der har en kredit, som skal genforhandles hver år, "lægger sig ikke ud med" med sin
HOVEDkreditor. - Dette gælder også hvis selve sagsomkostningerne er ganske lave.
Det er en myte, at 100.000-vis af små (og endog ganske store) påtaleberettigede virksomheder og
deres ejere kan trække penge på deres kassekredit for at sagsøge deres kreditor, hvis denne har
brudt aftaler og/eller love.
Oven i dette kommer følgende:
Bankerne har
IKKE
en lovfæstet
tilbageholdsRET
over de midler, som de administrerer for deres
kunder,
men
de har, på grundlag af Procesbevillingsnævnets praksis, en
hurtig, formløs og
ubetinget -
juridisk uangribelig
- MULIGHED
for at tilbageholde kundernes likvider.
Kritiske Bankkunder henstiller til, at vi samarbejder om at
bevisbyrdefordelingen
kommer til at
respektere elementær økonomisk viden. - Til eksempel
at banker prioriterer deres egne økonomiske
interesser frem for deres kunders. -
BANKER
ER IKKE RÅDGIVERE
(Dette følger allerede af
økonomiens paradigme, dvs. grundlaget for