Ministeren
Uddannelses- og Forskningsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
I brev af 25. april 2017 har udvalget efter ønske fra MF Sofie Carsten Nielsen (RV)
og MF Jacob Mark (SF) stillet mig følgende spørgsmål:
Spørgsmål nr. 20 (L nr. 181)
I de forskellige institutionslovgivninger er der hjemmel til, at uddannelses- og
forskningsministeren kan beslutte, at oplysninger om uddannelserne, de studeren-
de, aftaler om ejendomskøb, om institutionernes drift mv skal leveres i
elektronisk form, og herunder fastsætte, i hvilket format leveringen skal ske.
– Hvordan skal uddannelsesinstitutionerne indberette regnskabstal og investe-
ringsbudgetter?
– Bliver der oprettet en selvstændig portal til indberetning af regnskabstal og
investeringsbudgetter?
– I bekræftende fald: hvordan finansieres denne portal, bliver der lavet udbudsma-
teriale og hvad er tidshorisonten på denne portal?
4. maj 2017
Uddannelses- og
Forskningsministeriet
Børsgade 4
Post
Postboks 2135
1015 København K
Tel.
3392 9700
Fax
3332 3501
Mail
Web
www.ufm.dk
CVR-nr.
Ref.-nr.
1680 5408
17/022763-04
Svar
Institutionerne er senest i foråret 2017 blevet bedt om at indberette investeringsop-
lysninger. Indberetningen består af et excel-ark, der udfyldes med angivelse af in-
vesteringer samlet set og en præcisering af de investeringer, der følger af konkrete
aktstykker, der er tiltrådt eller som forventes tiltrådt af Finansudvalget.
Ministeriet har på nuværende tidspunkt ikke planer om at oprette en indberet-
ningsportal.
Med venlig hilsen
Søren Pind
Side
1/1