L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 9

Vil ministeren redegøre for, om de foreslåede formuleringer, jf. lovforslagets §§ 4-8, er udtryk for en korrekt oversættelse af direktivteksten og sikrer en fuldstændig tekst- og direktivnær implementering, jf. kritikken fra bl.a. Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet Tænk, der mener, at afgørende for, om der er tale om en ulovlig handelspraksis, bør være, at den pågældende handelspraksis er ”egnet til mærkbart at forvride” forbrugerens økonomiske adfærd, og ikke som foreslået et krav om, at den pågældende handelspraksis ”væsentligt forvrider eller vil kunne forventes væsentligt at forvride” forbrugernes økonomiske adfærd?
Dato: 01-12-2016
Status: Tilbagetaget
Emne: handel og eksport

Endeligt svar

Dokumentdato: 19-12-2016
Modtaget: 19-12-2016
Omdelt: 20-12-2016

Spm. om ministeren vil redegøre for, om de foreslåede formuleringer, jf. lovforslagets §§ 4-8, er udtryk for en korrekt oversættelse af direktivteksten og sikrer en fuldstændig tekst- og direktivnær implementering, jf. kritikken fra bl.a. Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet Tænk, fra erhvervsministeren

ERU L 40 - Svar på spørgsmål 9 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 01-12-2016
Modtaget: 01-12-2016
Omdelt: 01-12-2016

Spm. om ministeren vil redegøre for, om de foreslåede formuleringer, jf. lovforslagets §§ 4-8, er udtryk for en korrekt oversættelse af direktivteksten og sikrer en fuldstændig tekst- og direktivnær implementering, jf. kritikken fra bl.a. Forbrugerombudsmanden og Forbrugerrådet Tænk, fra erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version