Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2016-17
L 40 Spørgsmål 3
Offentligt
1687464_0001.png
Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Til:
Dato:
Erhvervs- og vækstministeren
14. november 2016
Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
L 40
Forslag til lov om markedsføring.
Af erhvervs- og vækstministeren (Troels Lund Poulsen)
Spørgsmål 3
Med henvisning til dem fælles henvendelse af 2. november 2016 fra DI,
Dansk Erhverv, Kreativitet og kommunikation, Håndværksrådet og Danske
Medier, jf. L 40 – bilag 6, hvordan vil ministeren så sikre, at indførelsen af §
10, stk. 3, ikke vil betyde, at reklamemails kommer til at tage unødvendig tid
fra medarbejdere, der ikke er relevante modtagere af den pågældende rekla-
memail ved f.eks. at skulle bruge tid på at sende reklamemails videre i eget
system, fordi lovgivning spænder ben for den direkte kommunikationsvej?
Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Karin Gaardsted (S).
Svar bedes sendt elektronisk til spørgeren på [email protected] og til
[email protected].
På udvalgets vegne
Morten Bødskov
formand
1/1