Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget 2016-17
L 40
Offentligt
1713758_0001.png
Folketingets Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalg
ERHVERVSMINISTEREN
20. januar 2017
Besvarelse af spørgsmål 22 ad L 40 stillet af udvalget den 13. januar
2017 efter ønske fra Karin Gaardsted (S) og Mette Reissmann (S).
Spørgsmål:
Ministeren bedes redegøre udførligt for, hvad der nærmere ligger i ”egne
tilsvarende produkter”? Hvis en forbruger køber f.eks. en cykel, vil der så
alene kunne sendes reklamemail inden for produkter, der relaterer sig til
cykler – f.eks. cykellygter og lås – eller vil den erhvervsdrivende også
kunne sende reklamemails om f.eks. møbler? Med andre ord, vil en er-
hvervsdrivende have fri adgang til i forbindelse med forbrugerens køb af
en vare i én produktkategori at tilbyde at sende reklamemails om alle sine
produktkategorier uanset, at der kan være tale om helt andre produktkate-
gorier end den købte vare?
Svar:
Jeg kan for en besvarelse af spørgsmålet henvise til besvarelsen af
spørgsmål 11 ad L 40 stillet af Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget den
10. januar 2017 efter ønske fra Torsten Schack Pedersen (V).
ERHVERVSMINISTERIET
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K
Tlf.
Fax
CVR-nr
33 92 33 50
33 12 37 78
10 09 24 85
EAN nr. 5798000026001
[email protected]
www.em.dk
Med venlig hilsen
Brian Mikkelsen