L 40 Forslag til lov om markedsføring.

Af: Erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V)
Udvalg: Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 22

Ministeren bedes redgøre udførligt for, hvad der nærmere ligger i ”egne tilsvarende produkter”? Hvis en forbruger køber f.eks. en cykel vil der så alene kunne sendes reklamemails inden for produkter der relaterer sig til cykler – f.eks. cykellygter og lås – eller vil den erhvervsdrivende også kunne sende reklamemails om f.eks. møbler? Med andre ord vil en erhvervsdrivende have fri adgang til i forbindelse med en forbrugers køb af en vare i én produktkategori at tilbyde at sende reklamemails om alle sine produktkategorier uanset, at der kan være tale om helt andre produktkategorier end den købte vare?
Dato: 13-01-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: handel og eksport

Endeligt svar

Dokumentdato: 20-01-2017
Modtaget: 20-01-2017
Omdelt: 20-01-2017

L 40 - svar på spm. 22 om, hvad der nærmere ligger i ”egne tilsvarende produkter”, fra erhvervsministeren

L 40 - Svar på spm. 22 (pdf-version)
Html-version
L 40 - Svar på spm. 22 - Bilag 1 (pdf-version)
Html-version
L 40 - Svar på spm. 22 - Bilag 2 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 13-01-2017
Modtaget: 13-01-2017
Omdelt: 13-01-2017

Spm. om, hvad der nærmere ligger i ”egne tilsvarende produkter”, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version