L 210 Forslag til lov om ændring af registreringsafgiftsloven, brændstofforbrugsafgiftsloven, lov om afgift af elektricitet og forskellige andre love.

(Udskydelse af indfasning af registreringsafgift på eldrevne køretøjer m.v., midlertidigt fradrag for batterikapacitet, forlængelse af ordning med lav afgift på el til opladning af eldrevne køretøjer og særlig ordning for elbusser, ændring af beregning af brændstofforbrug for gasdrevne biler og gasdrevne pluginhybridbiler og nedsættelse af afgift af metanol iblandet vand).

Af: Skatteminister Karsten Lauritzen (V)
Udvalg: Skatteudvalget
Samling: 2016-17
Status: Stadfæstet

Spørgsmål 7

Ministeren bedes redegøre for hensigtsmæssigheden i at ændre beregningsgrundlaget for grønejerafgift, udlignings- og registreringsafgift for gasdrevne biler og gasdrevne pluginhybridbiler til at blive beregnet ud fra energieffektiviteten fremfor CO2-udledningen, hvilket vil gøre disse miljøvenlige biler betydeligt dyrere.
Dato: 16-05-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: motorkøretøjer

Endeligt svar

Dokumentdato: 18-05-2017
Modtaget: 18-05-2017
Omdelt: 19-05-2017

L 210 - svar på spm. 7 om at redegøre for hensigtsmæssigheden i at ændre beregningsgrundlaget for grønejerafgift, udlignings- og registreringsafgift for gasdrevne biler og gasdrevne pluginhybridbiler til at blive beregnet ud fra energieffektiviteten fremfor CO2-udledningen, fra skatteministeren

Svar på spørgsmål 7 vedr. L 210 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 16-05-2017
Modtaget: 16-05-2017
Omdelt: 16-05-2017

Spm. om at redegøre for hensigtsmæssigheden i at ændre beregningsgrundlaget for grønejerafgift, udlignings- og registreringsafgift for gasdrevne biler og gasdrevne pluginhybridbiler til at blive beregnet ud fra energieffektiviteten fremfor CO2-udledningen, til skatteministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version