Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2016-17

Spørgsmål 146

Ministeren bedes redegøre for, hvorfor det ikke er muligt for prøvedeltagere med læse- og stavevanskeligheder at benytte sig af støtteprogrammer under første del af prøven (jf. punkt 4 i bilag i ”Bekendtgørelsen om undervisning m.v. inden for forberedende voksenundervisning”) på linje med prøver i grundskolen, hvor deltagere har mulighed for brug af støtteprogrammer? Hvordan forholder ministeren sig til denne forskel og er ministeren indstillet på at ligestille vilkårene mellem ordblinde voksne og grundskoleelever i forbindelse med prøver/eksamener?
Dato: 08-05-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: undervisning til unge med særlige behov

Endeligt svar

Dokumentdato: 04-06-2017
Modtaget: 04-06-2017
Omdelt: 06-06-2017

UNU alm. del - svar på spm. 146 om vilkårene mellem ordblinde voksne og grundskoleelever i forholdt til muligheden for brug af støtteprogrammer i forbindelse med prøver/eksamener, fra undervisningsministeren

Svar på UNU spm (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 08-05-2017
Modtaget: 08-05-2017
Omdelt: 08-05-2017

Spm. om vilkårene mellem ordblinde voksne og grundskoleelever i forholdt til muligheden for brug af støtteprogrammer i forbindelse med prøver/eksamener, til undervisningsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version