MINISTEREN
Transport-, Bygnings- og Boligudvalget
Folketinget
Dato
J. nr.
2. oktober 2017
2017-4963
Frederiksholms Kanal 27 F
1220 København K
Telefon
41 71 27 00
Transport-, Bygnings- og Boligudvalget har i brev af 4. september 2017 stillet
mig følgende spørgsmål (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Spørgs-
målet er stillet efter ønske fra Rasmus Prehn (S).
Spørgsmål nr. 709:
Mener ministeren, at det er tilfredsstillende, at nogle borgere oplever, at
Transport- Bygnings- og Boligministeriet ikke reagerer på deres henvendelser,
og hvad agter ministeren at gøre for at sikre, at borgere får svar på deres hen-
vendelser?
Svar:
Jeg skal beklage, hvis der er borgere der oplever, at Transport- Bygnings- og
Boligministeriet ikke reagerer på deres henvendelser. Det er en klar politik at
svare på alle henvendelser. For at sikre dette anvender ministeriet er elektro-
nisk sag- og dokumenthåndteringssystem, hvor alle henvendelser registreres,
og hvor der oprettes en bestilling på et svar. Denne bestilling forbliver aktiv i
systemet, indtil svaret er afsendt. På denne måde er det muligt at sikre, at hen-
vendelser ikke forbliver ubesvarede. Men selv med et sådant system, kan det
naturligvis ske, at en henvendelse ikke registreres korrekt og som en konse-
kvens heraf forbliver ubesvaret.
Med
venlig
hilsen
Ole Birk Olesen