Sundheds- og Ældreudvalget 2016-17
SUU Alm.del
Offentligt
1776939_0001.png
Publikation
Side 1 af 6
Udbudsbekendtgørelse
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn og adresser
Statens Serum Institut
46837428
Artillerivej 5
København S
2300
DK
Kontaktperson: Birgit Neale
Telefon: +45 32683978
E-mail: [email protected]
NUTS-kode: DK01 - Hovedstaden
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://ssi.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-
supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
I.3)
Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på:
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=189412&B=KA
Yderligere oplysninger fås på
den ovennævnte adresse:
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes
elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?
PID=189412&B=KA
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes
til den ovennævnte adresse
I.4)
Type ordregivende myndighed
Anden type: Statsvirksomhed under Sundheds- og Ældreministeriet
I.5)
Hovedaktivitet
Sundhed
Del II: Genstand
II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse
Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-
Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)
II.1.2)
Hoved-CPV-kode
33651600 - Vacciner
https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/Forms/ViewNotice/16002
29-06-2017
SUU, Alm.del - 2016-17 - Supplerende svar på spørgsmål 858: Spm. om oversendelse af udbudsmaterialet vedr. børnevaccinationsprogrammet, så snart det foreligger, til sundhedsministeren
1776939_0002.png
Publikation
Side 2 af 6
II.1.3)
Kontrakttype
Varer
II.1.4)
Kort beskrivelse
SSI ønsker at indgå rammekontrakter om levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-
Polio-Hib Vaccine (primær vaccine) og Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine
(booster vaccine) til det Danske Børne Vaccinationsprogram.
De tilbudte vacciner skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark
ved tilbudsfristens udløb og vaccinen, pakning, indlægsseddel samt etiket skal
opfylde kravene i markedsføringstilladelsen.
Vaccinerne skal ved levering have mindst 2/3 restholdbarhed.
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse
Delkontrakt 1 -Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine (primær vaccine)
Delkontraktnr.: 1
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
33651620 - Difteri-tetanus vacciner
33651670 - Poliovacciner
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 - Hovedstaden
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet
Rammeaftalen omfatter levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio-Hib Vaccine
(primær vaccine) til Det Danske Børnevaccinationsprogram.
Vaccinen skal være en 5 komponent vaccine, der skal indeholde
komponenterne difteri, tetanus, kighoste, polio og hib. Vaccinen må ikke
indeholde hverken færre eller flere vaccinekomponenter end de 5 anførte
komponenter.
Vaccinen skal anvendes som primærvaccine til spædbørn og skal kunne indgå i
det Danske Børnevaccinationsprogram, som nærmere beskrevet i
udbudsmaterialet. Ved vaccination skal vaccinen kunne gives som én injektion.
Indkøb under kontrakten skønnes at være i størrelsesordenen 180.000-250.000
doser årligt. Indkøb kan dog variere betydeligt, og der garanteres ikke en
mindsteomsætning under kontrakten.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/Forms/ViewNotice/16002
29-06-2017
SUU, Alm.del - 2016-17 - Supplerende svar på spørgsmål 858: Spm. om oversendelse af udbudsmaterialet vedr. børnevaccinationsprogrammet, så snart det foreligger, til sundhedsministeren
1776939_0003.png
Publikation
Side 3 af 6
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse
Delkontrakt 2 - Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine (booster vaccine)
Delkontraktnr.: 2
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
33651620 - Difteri-tetanus vacciner
33651670 - Poliovacciner
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 - Hovedstaden
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet
Rammeaftalen omfatter levering af Difteri-Tetanus-Kighoste-Polio Vaccine
(booster vaccine) til Det Danske Børnevaccinationsprogram.
Vaccinen skal være en 4 komponent vaccine, der skal indeholde
komponenterne difteri, tetanus, kighoste og polio. Vaccinen må ikke indeholde
hverken færre eller flere vaccinekomponenter end de 4 anførte komponenter.
Vaccinen skal anvendes som 5-års booster vaccine og skal kunne indgå i det
Danske Børne-vaccinationsprogram, som nærmere beskrevet i
udbudsmaterialet. Ved vaccination skal vaccinen kunne gives som én injektion.
Indkøb under kontrakten skønnes at være i størrelsesordenen 55.000-65.000
doser årligt. Indkøb kan dog variere betydeligt, og der garanteres ikke en
mindsteomsætning under kontrakten.
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Betingelser for deltagelse
III.1.3)
Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/Forms/ViewNotice/16002
29-06-2017
SUU, Alm.del - 2016-17 - Supplerende svar på spørgsmål 858: Spm. om oversendelse af udbudsmaterialet vedr. børnevaccinationsprogrammet, så snart det foreligger, til sundhedsministeren
1776939_0004.png
Publikation
Side 4 af 6
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger;
En liste over de betydeligste sammenlignelige leverancer af børnevacciner, som
tilbudsgiver har udført inden for de seneste 3 år inden tilbudsfristen, og som
godtgør at mindstekravet anført nedenfor et opfyldt.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-,
søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af
forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i
forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er
nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller
anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over
den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den
pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil
ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen.
Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan
benytte.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
For begge delkontrakter kræves som mindstekrav, at tilbudsgiverne har mindst 1
relevant reference i form af levering af børnevacciner enten i form af primær
vaccine og/eller booster vaccine til et national vaccinationsprogram af samme
omfang som det Danske Børnevaccinationsprogram. Samme reference om
levering af børnevacciner, enten i form af levering af primær vaccine og/eller
booster vaccine er således tilstrækkeligt til, at mindstekravet om teknisk
kapacitet er opfyldt for begge delkontrakter.
III.2)
Kontraktbetingelser
III.2.2)
Kontraktudførelsesvilkår
Tilbudsgiver skal have tilladelse indenfor EU/EØS til fremstilling, indførelse eller
engrosforhandling af lægemidler.
Del IV: Procedure
IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.2)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/09/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.4)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse
[Language_DA], [Language_EN]
https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/Forms/ViewNotice/16002
29-06-2017
SUU, Alm.del - 2016-17 - Supplerende svar på spørgsmål 858: Spm. om oversendelse af udbudsmaterialet vedr. børnevaccinationsprogrammet, så snart det foreligger, til sundhedsministeren
1776939_0005.png
Publikation
Side 5 af 6
IV.2.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/01/2018
IV.2.7)
Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/09/2017
Tidspunkt: 12:00
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.3)
Yderligere oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers elektroniske
udbudssystem, jf. adressen i pkt. I.3. Her tilgås udbuddet under ”igangværende
udbud”. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiveren være
registreret eller registrere sig som bruger.
Al kommunikation i forbindelse med udbuddet, herunder spørgsmål og svar, skal
ske via det elektroniske udbudssystem. Interesserede tilbudsgivere opfordres til
løbende at holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis
tilbudsgivere oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail
[email protected] eller telefon (+45) 70 20 80 14.
Tilbudsgiver skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for
de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning
af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgiveset særskilt ESPD for
hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig
på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder,
som denne baserer sig på. Der henvisestil ordregivers guide til ESPD.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis
tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte
obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt
tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med
udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt
at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er
afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf.§153. Tilbudsgiver vil
ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog
forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i reference
angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen,
herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Ad pkt. II.2.7 bemærkes, at kontrakten træder i kraft ved underskrivelsen, og
indkøb kan ske til levering i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2022.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
DK
https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/Forms/ViewNotice/16002
29-06-2017
SUU, Alm.del - 2016-17 - Supplerende svar på spørgsmål 858: Spm. om oversendelse af udbudsmaterialet vedr. børnevaccinationsprogrammet, så snart det foreligger, til sundhedsministeren
1776939_0006.png
Publikation
Side 6 af 6
Telefon: +45 35291000
E-mail: [email protected]
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3)
Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på
www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at
ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2,
stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal
klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet
for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6,
stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren
tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §
12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på
www.erhvervsstyrelsen.dk
VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DK
Telefon: +45 41715000
E-mail: [email protected]
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse
26/06/2017
https://eu.eu-supply.com/ctm/Publication/Forms/ViewNotice/16002
29-06-2017