Ministeren
Indfødsretsudvalget
Folketinget
Christiansborg
1240 København K
Indfødsretsudvalget har den 31. marts 2017 stillet følgende spørgsmål nr. 50 (Alm.
del) efter ønske fra Johanne Schmidt-Nielsen (EL) til udlændinge- og
integrationsministeren, som hermed besvares.
Spørgsmål nr. 50:
Ministeren bedes kommentere IFU alm. del
–
bilag 76 og oplyse, om ministeren
kan bekræfte brevskriverens indtryk af fordelingen mellem Indfødsretskontorets
udsendelse af meddelelser til ansøgerne med henholdsvis elektronisk post via
eBoks og brevpost.
Svar:
Som det fremgår af Udlændinge- og Integrationsministeriets besvarelse af 22.
marts 2017 af spørgsmål nr. 31 (Alm. del) fra Folketingets Indfødsretsudvalg,
sender ministeriet som udgangspunkt høringsbreve i sager om dansk indfødsret
via e-boks.
Det bemærkes herudover, at høringsbreve sendes med brevpost til personer, der
er fritaget fra at modtage Digital Post fra det offentlige, og at der i konkrete sager
kan være hensyn, der tilsiger, at et høringsbrev sendes med brevpost.
25. april 2017
Udlændingeafdeling
Slotsholmsgade 10
1216 København K
Tel.
Mail
Web
CVR-nr.
Sags nr.
Akt-id
6198 4000
www.uim.dk
36977191
2017 - 5396
219365
Inger Støjberg
/
Morten Duus
Side
1/1