Undervisningsudvalget (UNU) Alm. del

Samling: 2016-17

Samrådsspørgsmål AK

Hvad er ministerens holdning til, at centrale interessenter på gymnasieområdet som bl.a. gymnasielærere og forskere er kritiske overfor at afskaffe internetadgang til skriftlige eksamener og samtidig fremhæver, at det harmonerer dårligt med kravet om større fokus på elevernes digitale kompetencer i den nye gymnasiereform, som det fremgår af ”Forsker advarer mod internetforbud ved eksamen”, bragt på b.dk den 6. september 2017 og ”Lærere kritiserer forbud mod internet til eksamen”, bragt på gymnasieskolen.dk den 12. september 2017?
Dato: 15-09-2017
Status: Besvaret
Emne: gymnasiale uddannelser
Afholdelse af samrådet: Undervisningsudvalget 26-09-2017 kl. 13:00

Filer

Dokumentdato: 15-09-2017
Modtaget: 15-09-2017
Omdelt: 15-09-2017

Samrådsspm. om ministerens holdning til, at centrale interessenter på gymnasieområdet er kritiske overfor at afskaffe internetadgang til skriftlige eksamener, til undervisningsministeren

Samrådsspørgsmål (pdf-version)
Html-version
Titel
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 214: Spm. om talepapir fra det lukkede samråd den 26/9-17 om ministerens beslutning om at afskaffe internetadgang til skriftlige eksamener og prøver, til undervisningsministeren 26.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 215: Spm. om opgørelser af omfanget af snyd blandt gymnasieelever, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 216: Spm. om, hvilke yderligere tiltag ministeren har tænkt at igangsætte for at bekæmpe snyd blandt gymnasieelever, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 217: Spm. om redegørelse for ministerens definition af hvad digital snyd indbefatter, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 218: Spm. om brug af internet ved eksamener og prøver ville have været en del af gymnasieforliget, hvis ministerens interne svar af 1. maj 2016 til forligskredsen var blevet optrykt i forbindelse med betænkningen til gymnasieloven, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 219: Spm. om spørgsmål/svar fra et forhandlingsforløb skal optrykkes i betænkningen, for at de afgivne spørgsmål/svar skal tillægges betydning i forbindelse med et forlig, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 220: Spm. om der ingen bekendtgørelser er på Undervisningsministeriets område, som omfattes af politiske forlig, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 221: Spm. om, hvad ministerens holdning er til afvikling af eksamener og prøver, hvor eleverne/de studerende har internetadgang, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 222: Spm. om, hvor mange gange der i perioden 2011-2015 er blevet ændret i bekendtgørelser, uden forligskredsen har været involveret, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 223: Spm. om, hvorfor Sverige, Finland og Holland har valgt at afskaffe internetadgang til eksamener og prøver og om hvad effekten af afskaffelsen har været, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 224: Spm. om kommentar til bilag 151, tidl. undervisningsministers interne svar af 1/5-16 til forligskredsen, til undervisningsministeren 27.09.2017
UNU, Alm.del - 2016-17 - Spørgsmål 225: Spm. om elevernes digitale kompetencer svækkes, når eleverne ikke bliver afprøvet i dem ved at bruge internettet til eksamen og prøver, til undervisningsministeren 27.09.2017