Undervisningsudvalget 2016-17
UNU Alm.del Bilag 87
Offentligt
1750981_0001.png
Undervisningsudvalget
Til:
Dato:
Udvalgets medlemmer
2. maj 2017
Lukket møde med høringsparter og ekspert i økonomistyringsmodeller
vedr. L 184 (investeringsrammer på selvejeområdet for almengymnasia-
le uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.)
Undervisningsudvalget afholder et lukket møde, hvor bl.a. udvalgte hørings-
parter får mulighed for at uddybe deres høringssvar overfor udvalget og en
ekspert vil præsentere alternative måder, hvorpå man kan sikre en ramme for
og koordinering af investeringer for de selvejende institutioner.
Mødet afholdes tirsdag den 9. maj 2017 fra kl. 15.00-16.15. i lokale 1-133
på Christiansborg
Følgende høringsparter er inviteret:
Danske Erhvervsskoler- og -Gymnasier
Lederne
Danske Gymnasier
VUC Lederforeningen
Rådet for de grundlæggende Erhvervsrettede Uddannelser
Program:
15.00
15.15: Oplæg v. professor Per Nikolaj Bukh
15.15
15.30: Spørgsmål fra udvalget
15.30
15.50: 4 x korte oplæg af 5 minutter fra høringsparterne:
Danske Erhvervsskoler- og -Gymnasier
Rep. v.
Lars Kunov, direktør
Henrik Dyrehave Rasmussen, direktør på CELF
1/2
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 87: Lukket møde med høringsparter og ekspert i økonomistyringsmodeller vedr. L 184 (investeringsrammer på selvejeområdet for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.) den 9/5-17
1750981_0002.png
Danske Gymnasier
Rep. v.
Anne-Birgitte Rasmussen, formand
Niels Erik Kaaber Rasmussen, analysekonsulent
VUC Lederforeningen
Repr. v.
Tue Sanderhage, rektor
Rådet for de grundlæggende Erhvervsrettede Uddannelser
Repr. v.
Morten Smistrup, konsulent i LO
Jannik Bay, uddannelses- og integrationschef i DA
15.50
16.15: Spørgsmål fra udvalget
Professor i økonomistyring ved Aalborg Universitet, Per Nikolaj Bukh, der bl.a.
beskæftiger sig med design af ledelses- og økonomistyringsmodeller i både
private og offentlige virksomheder, herunder effektbaseret styring og incita-
mentsbaserede styringsmodeller, vil holde et kort oplæg om lovforslaget og
den foreslåede model, men vil også komme ind på andre måder, hvorpå man
vil kunne sikre styring og tværgående koordinering af investeringer på de
selvejende uddannelsesinstitutioner.
Med venlig hilsen
Nadia Steen Steensen,
udvalgsassistent
2/2