Undervisningsudvalget 2016-17
UNU Alm.del Bilag 154
Offentligt
Dansk Skolebridge
Formålet med Dansk Skolebridge
Folkeskolereformen
Organisation
100+ skoler, 2500-3000 elever
Undervisningsmateriale
Skolebridgelærer uddannelsen
Nu vil vi gerne videre
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 154: Materiale fra Dansk Skolebridges foretræde den 26/9-17 om at få bridge ind i skolerne
Hvad opnår eleverne
Koncentration
Samarbejde og kommunikation
Problemløsning
Sociale kompetencer
Netværk og samspil med flere generationer
Kompetencer der ikke understøttes af traditionelle fag
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 154: Materiale fra Dansk Skolebridges foretræde den 26/9-17 om at få bridge ind i skolerne
Hvad opnår skolen og lærerne
Eleverne styrker indlæringsevnen i alle fag
Sejre til de ”svage” elever
Udvikler sociale egenskaber
Aktivitet der gør Idrætsudøvelse mere rummelig og inkluderende
bridge kan også indgå i traditionelle fag som matematik
Inddragelse af stærkt frivilligkorps
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 154: Materiale fra Dansk Skolebridges foretræde den 26/9-17 om at få bridge ind i skolerne
De Frivillige
Samarbejde med Danmarks bridgeforbund
325 klubber
25.000 medlemmer
Inddrager flere generationer
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 154: Materiale fra Dansk Skolebridges foretræde den 26/9-17 om at få bridge ind i skolerne
Økonomi
Uddannelse af skolebridge lærere
Udvikling af undervisningsmateriale
Markedsføring af bridge
Etablering af organisation
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 154: Materiale fra Dansk Skolebridges foretræde den 26/9-17 om at få bridge ind i skolerne
Hvorfor Skolebridge
Udvikler
koncentration, samarbejde, kommunikation og problemløsning.
Nødvendige kompetencer, som i dag ikke understøttes af traditionelle fag
Hjælper ”svage” elever ge e udda elsessyste et
Inddrager ressourcestærke frivillige
Udvikler sociale- og netværks kompetencer
Vi investerer i fremtidens vindere, og dem har vi brug for
UNU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 154: Materiale fra Dansk Skolebridges foretræde den 26/9-17 om at få bridge ind i skolerne