Uddannelses- og Forskningsudvalget 2016-17
UFU Alm.del Bilag 35
Offentligt
1698435_0001.png
Fra:
Maria Nøhr Belling [mailto:[email protected]]
Sendt:
2. december 2016 14:28
Til:
Christine Antorini <[email protected]>
Emne:
Resultater af TIMSS 2015
Kære Formand for Uddannelses- og forskningsudvalg, Christine Antorini (S)
Vi sender dig her sammenfatningen af
’Danske 4.-klasseelever i TIMSS 2015- En international og national
undersøgelse af matematik- og natur/teknologikompetence i 4. klasse’.
Den omfatter en kort men grundig
opsamling af de danske resultater fra TIMSS 2015, der blev offentliggjort tirsdag den 29. november 2016.
Vi håber, at du har tid og lyst til at kigge denne igennem. Den indeholder en masse relevant viden, både om
elevpræstationer, men også elev- forældre- lærer- og skolelederholdninger til skolen.
Sig endelig til, hvis du ønsker et eksemplar af bogen, så sender vi det til dig. Se også mere på
TIMSS
hjemmeside.
På vegne af holdet bag TIMSS 2015 (Peter Allerup, Maria Nøhr Belling, Vibe Thorndal Stafseth, André Torre
og Sara Kirkegaard)
Maria Nøhr Belling
Department of Education (DPU)
Programme for School Research
Aarhus University - Campus Emdrup
Tuborgvej 164
DK-2400 Copenhagen NV, Denmark
Tlf. 29922491
Seneste nyheder om TIMSS:
Sort på hvidt: Støj og uro giver dårligere skoleresultater
(Berlingske 2.12.2016)
Test dig selv: Kan du slå en 4.-klasseelev i matematik?
(TV2 29.11.2016)
Flere tosprogede elever klarer sig godt i natur/teknologi
(Skolelederne 29.11.2016)
Rapport: Lærernes engagement og kvalitet i undervisningen kan løfte eleverne
(DLF 29.11.2016)
TIMSS: Klassestørrelse og linjefag betyder ikke noget klart
(Folkeskolen 29.11.2016)