Transport-, Bygnings- og Boligudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2016-17

Spørgsmål 779

Siden vedtagelse af Fingerplan 2007 er trafikmønsteret forandret en del, idet E- og S-busser med hurtige buslinjer og en relativ høj afgangsfrekvens er blevet en del af bybilledet. Hertil kommer af Lokalbanen - i modsætning til Letbanen - ikke giver grundlag for at definere et stationsnært område. Finder ministeren, at der er grundlag for at se på en ny definition af et stationsnært område, så eksempelvis Nærum, der er kendetegnet ved at være et erhvervsområde, som ligger tæt på station til Lokalbanen og flere E- og S-busser, kan blive defineret som et stationsnært område?
Dato: 27-09-2017
Status: Endeligt besvaret
Emne: boligpolitik, kollektiv transport

Endeligt svar

Dokumentdato: 24-10-2017
Modtaget: 24-10-2017
Omdelt: 24-10-2017

Svar på TRU alm. del - spm. 779 om der er grundlag for at se på en ny definition af et stationsnært område, så eksempelvis Nærum, der er kendetegnet ved at være et erhvervsområde, som ligger tæt på station til Lokalbanen og flere E- og S-busser, kan blive defineret som et stationsnært område, fra erhvervsministeren

TRU alm. del - svar på spm. 779 (pdf-version)
Html-version
TRU alm. del - svar på spm. 778 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 27-09-2017
Modtaget: 27-09-2017
Omdelt: 27-09-2017

Spm. om fingerplanen, til erhvervsministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version