Notat
25. marts 2013 / JVIR
Grundlaget for udvælgelse af Ravn til leverandør af assistancemandskab ved
Landsdækkende Sporjusteringen
Det økonomiske mål for assistancemandskab i 2013 er en besparelse på 20 % fra 2012
til 2013, og endvidere har TD haft et ønske om fast enhedspriser ved Sporjustering,
Ballastsupplering og ved Assistancemandskab (km. og spsk.) i 2013.
Sporjusteringen definerede krav til leverandørerne som kunne imødekomme den 20
procents besparelse og de faste enhedspriser til TD, og sendte udfaldskravene til hhv.:
RailSafe Aps
Ravn Aps
Bravida Danmark. A/S
Sporjusterings ønske til de tre underentreprenør var i kort træk at modtage en fast
skiftpris pr. medarbejdertype, som blandt andet skulle indeholde:
Ubegrænset timer pr. skift.
Kørsel inkl. pr. skift.
Overnatninger inkl. pr. skift
Idet Sporjusteing er afhængig af sporgennemgangspapirerne fra TD som leverer dem
løbende gennem året, er det ikke muligt at definere behovet for assistance helt præcist
men erfaringen gør at der i ca. 80 % af justeringsarbejdet er brug for:
5 håndmand
1 kørestrømsmand.
2 Sikringsmontør.
På det tidspunkt hvor der skulle vurderes hvilken entreprenør der havde den bedste
pris samlet på pr. skift, var det kendt at der skulle ansættes fire akutmedarbejder som
håndmænd, og derved ville vores behov indskrænkes til 1 håndmand, 2 kø-
restrømsmontør og 2 sikringsmontør.
I tabel 1 nedenfor er sammenholdt tilbuddene fra de tre tilbudsgivere:
Banedanmark, Produktion
Sporjusteringen & Måleydelser
Roskilde
Journalnr.
Direkte
25235343
www.bane.dk
Notat
Side 1(2)