Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2016-17
TRU Alm.del Bilag 433
Offentligt
1783656_0001.png
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
29. august 2017 08:42
Til:
[email protected]
Emne:
FW: Sv: Manglende besvarelse igen (BDK ID: 429966)
Prioritet:
Høj
Kære Transportministerie
Jeg søger hermed aktindsigt i hvilken dokumentation som udgør de 201.233,13 kr som er grundlaget for det
forlig som i første gang tilbød mig den 07.01.2016!
Jeg har af flere omgange bedt Banedanmark om, at dokumentere dette men de lægger ansvaret helt over til jer!
Vores uenighed omhandler hvad man skal basere en erstatning på.
Omstændighederne taget i betragtning har vi lavet en yderst konservativt og realistisk tabsopgørelse.
Den er igen baseret realistiske budgetter og rodfæstet i historik.
Ligeledes er det dokumenteret, at når vi har budt med på Banedanmarks udbud har vi vundet eller været stærkt
konkurrencedygtige.
Jeg henviser til vores vindende bud på Assistancekontrakten for landsdækkende sporjustering.
Som det fremgår af vedhæftede fil
150716 15-057
9 Redegørelse for tilbudsgivning til sporjusteringen
…..
Bød vi 9.004.500 kr mod Danish Track Services 15.455.000 kr og Bravida med 17.821.820 kr.
Dermed var vi 8.817.320 billigere end Bravida som er eneste tilbageværende firma de to vi var oppe imod.
Det er en meget stor potentiel besparelse skatteborgerne kunne have nydt godt af fra år til år, men den
mulighed er der ikke længere efter konkurserne som har taget tre firmaer fra mig.
Da vi ganske let kan dokumentere vores konkurrenceevne er der dermed ganske godt incitament til tiltro til
vores tabsopgørelse, så var det yderst forbavsende, at Transportministeriet holdt fast med neglene i, at der
skulle foreligge dokumentation for en erstatning.
Da det nu en gang var kursen, så fremlagde daværende Transportminister Hans Christian Schmidt det
vedhæftede tilbud den 07.01.2016 lydende på 201.233,13 kr.
Hans Christian Schmidt sagde endda til mig, at han godt kunne forstå min utilfredshed og, at han gerne havde
dækket mine tab hvis det var op til ham.
Men jf Finansministeriets Budgetvejledning kan Kammeradvokaten alene have rollen som rådgiver. For det er i
denne sammenhæng ALTID op til Ministeren.
Det samme tilbud blev hevet frem da Kurator højst overraskende først skræmte SKAT til at trække deres
finansiering af sagen blot 3 uger før selve retssagen.
Herefter har Kurator ladet sig presse af Kurator i hans iver for, at lave et forlig.
Flere fra personalet omkring Kurator har udtrykt undren over det hastværk og beløbets størrelse omkring
forliget.
Jeg vil derfor med baggrund i Transportministeriets insisteren på, at der alene kan kan benyttes tab som kan
bestyrkes med dokumentation, kraftigt anmode Transportministeriet om, at fremlægge dokumentation for
201.233,13 kr.
Desuden vil jeg have Transportministeren til, at tage ansvar i stedet for, at gemme sig bag forvaltning,
embedsværk og Kammeradvokat.
Til Transport-, Bygnings- og Boligudvalget
Jeg ønsker denne omdelt med bøn til Ordførerene om, at de træder til og kræver ordentlighed!
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 433: Henvendelse af 29/8-17 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
Hvad daværende Transportminister har gjort for, at rydde op i denne grimme sag er bla, at afskedige daværende
Adm. Direktør Jesper Hansen og erstatte ham med Per Jacobsen.
Dette er fuldstændig ligegyldigt, da Per Jacobsen ikke repræsenterer fornyelse.
Under ham er et justitsmord begået.
Sortlistningen af undertegnede er fortsat ufortrødent.
Misbrug af tidsfrister, diskriminering, løgne og den aller største ligegyldighed finder sted i mindst lige så stort
omfang som tidligere.
Den 23.06.2017 sendte Per Jacobsen selv svar hvor han imødekom min seneste aktindsigt. En man ellers havde
nægtet siden den 11.03.2016 da man ulovligt har sondret i definitioner jf. Persondataloven.
Først da Berlingske den 14.06.2017 citerede eksperter i udtalelser om ulovligheden i Banedannarks sondringer
gav Banedanmark efter.
Per sagde på møde med undertegnede den 23.08.2017, at han erkendte der var større velvillighed til, at
imødekomme min aktindsigtanmodning efter pressen havde skrevet om det!
Dette finder jeg chokerende, for så vil en person som engagerer pressen blive bedre behandlet end en som ikke
gør!
Da jeg omtalte den aktindsigt de havde lovet svar på senest på mødedatoen, så omtalte Per det som en
selvfølge, at deres besvarelse ikke var klar.
Og den 27.08.2017 udsatte de så besvarelsen med yderligere 2 måneder!
Jeg vil her gøre opmærksom på, at svartider i Forvaltningsloven er 7 dage.
Og selvom noget kan være kompliceret, så er dette absurd så meget tid de vil have.
Jeg kan kun frygte for, at man søger at skjule oplysninger i det fremsøgte materiale.
Det har de tidligere gjort med deres første fremsendelse af materiale.
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RAVN Bane 2016 ApS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund