Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2016-17
TRU Alm.del Bilag 4
Offentligt
1671998_0001.png
Fra:
thomas lund [mailto:[email protected]]
Sendt:
5. oktober 2016 11:23
Til:
TRU | Transportudvalget <[email protected]>
Emne:
Vedr. klage over Post Danmark / Post Nord
Til Transport- og bygningsudvalgets medlemmer
Jeg fremsender her en klage over Post Danmark.
Det hele drejer sig om manglende post.
Jeg bor på Skallerupvej i Aalborg Øst, i den afdeling der høre under Alabu Bolig. Vi er flere beboere
der mangler at få en del post. Det drejer sig bl.a. om regninger mm. der er afsendt mellem d. 20 og
22 September. Jeg har hver dag, siden Torsdag d. 6/9 kontaktet Post Danmark, da vi plejer at
modtage det post vi venter. F.eks. så plejer regninger at være modtaget senest 2 hverdage før,
den sidste dag i måneden. Det er bare ikke sket den her gang. Vi har bl.a. ikke modtaget noget så
vigtigt som husleje regninger og andre regninger, der skulle have været betalt SENEST d. 30/9. De
gange jeg har haft Post Danmark i røret, har forklaringen ændret sig. Enten har der været
sygmeldinger der angiveligt, skulle have forsinket posten, eller der er for meget, så det kommer
dagen efter osv. Jeg kontaktede Post Danmark igen i går d. 4/10, da det er utroligt frustrerende at
vide, at der er post på vej, men ingen ved hvor det er. Jeg krævede en forklaring, og et svar på en
tidligere fremsendt klage, som blev sendt til
[email protected].
De havde videresendt klagen til
distributionen i Aalborg. Her forklare en leder, at ALT post bliver omdelt efter gældende regler og
love, og de opbevare ikke post derude, medmindre at der er for meget post, så budene ikke kan
bringe det ud, den pågældende dag. Men hvor mit post så er kan de ikke oplyse mig om, da alm.
post ikke er sporbart. De oplyser mig om at, de regninger jeg mangler, der kan jeg kontakte de
steder, der skal have penge, for at få et nummer jeg kan bruge, til indbetaling på netbank. Det har
jeg også gjort, da jeg ikke er interesseret i at skylde penge, pga. en fejl hos Post Danmark.
Som jeg har sagt til de medarbejdere jeg har snakket med, ved Post Danmark, er det overhovedet
ikke acceptabelt at jeg VED der er afsendt en x-antal breve, til mig og nogle af de øvrige beboere
her ude, og det så bare kan forsvinde. Men de kan ikke gøre mere, end at fortælle, at posten
ihvertfald ikke er opbevaret nogen steder og det slet ikke er hos distributionen i Aalborg. Men,
jeg ved at jeg personligt mangler ihvertfald 3 breve, og hvad jeg derudover evt. mangler ved jeg
ikke, da der KAN være afsendt breve til mig, uden at jeg ved det, og så er der jo også en risiko for
at de også er forsvundet. Personligt at har jeg ALDRIG oplevet det her før.
Jeg håber at Transport- og bygningsudvalgets medlemmer vil kigge på dette. Har i brug for at
klagen, der tidligere er sendt til Post Danmark, så er jeg villig til at sende den til Jer.
Mvh.
Thomas Norrmann Lund