Fra:
Sendt:
25. oktober 2016 13:34
Emne:
En dag med aflysninger!
Kære Tony Bispeskov,
Tirsdag d. 25.10.2016 endnu en sort dag for DSB, 4 tog mod København fra Viby Sjælland 09:05,
09:35, 10:05 og 10:35 alle fire tog er aflyste. Kompensationsstop er der tilsyneladende ingen af!
Rejseplanen tilbyder en løsning med tog mod Ringsted, hvor man i Ringsted kan skifte til IC tog
mod København. Er det en løsning man fra DSB’s side overhovedet kan være bekendt at
fremkomme med, samtidig vil man jo have betaling for denne transport, det synes jeg er en
urimelig service fra DSB’s side. Der har ikke været information om ekstra stop på Viby Sjælland
station på rejseplanen i de 2 tidspunkter, hvor jeg har bedt om informationen. Elendig service og
information fra DSB og BaneDanmark side!
Problemet er, at aflysninger er blevet en daglig begivenhed ikke kun i myldretiden, men i lige så
høj grad i aftentimerne, samt i weekender. Kompensationsstop udenfor myldretiden er ikke altid
eksisterende. Første aflysning bliver normalt ikke erstattet af et ekstra stop. I aften og weekends
har vi 1 time i mellem stop, det betyder i mange tilfælde, at man skal vente i 1 time til næste
afgang. Medens vi venter kører det ene tog efter det andet igennem Viby uden stop. Vi oplever
den ene aflysning efter den anden, jeg tror siden vi fik K16, har vi haft mere en 4 aflysninger per
dag i gennemsnit.
I K15 og tidligere kunne efterfølgende tog stoppe og det gav aldrig problemer, nu vil DSB ikke gøre
det mere, en service vi var glade for i Viby og Borup, den er nu fjernet i K16, til stor skade for DSB
renommé blandt pendlerne.
I dag holdt der et tog på skinnerne med tekniske problemer, når det sker tænker man, at DSB’s
toge er nedslidte eller ikke er ordentlig vedligeholdte. Den vognpark som DSB har i dag skal køre
de næste 10 år er det realistisk med de problemer vi som pendlere daglig udsættes for?
Jeg håber vi snart har udsigt til forbedringer i trafikbetjeningen af Viby Sjælland og Borup i
Ringsted Systemet.
Denne mail lader jeg gå videre til Transportudvalget og Transportministeriet.
Hilsen
Bent