Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2016-17
TRU Alm.del Bilag 100
Offentligt
1698641_0001.png
Thomas Lynggaard Hjorth (TLHJ)
Fra:
Sendt:
Til:
Emne:
Registrering:
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ)
10. november 2013 19 33
Lone Gregersen (LOG)
SV: Strækningskendskab
Modtager
Lone Gregersen (LOG)
Levering
Leveret: 10-11-2013 19:33
Læst
Læst: 12-11-2013 10:16
Det bør vel også sammenholdes med, hvornår han var til prøve?
Mvh
Niels
Fra:
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ)
Sendt:
10.
november
2013 18:42
Til:
Lone Gregersen (LOG)
Emne:
SV: Strækningskendskab
Udover nedenstående synes jeg fortsat, at han skal gøres opmærksom på, at han kører på vores ansvar. Jeg kan ikke
forstå, at han ikke får en "advarsel" for denne sag.
1.
2.
3.
4.
Han tager ikke det her seriøst på nogen måde, det er alle enige om.
Han skider på de HOLDNINGER til sikkerhed som vi forventer af vores entreprenører.
Han må jo have kørt ulovligt i førerrum, hvordan skulle han ellers have opnået strækningskendskab
i
Han er "norm-sætter" for hans egne folk og nu måske også for andre?? Altså du skal bare give Bdk fingeren, de
kan ikke gøre dig en skid- det er budskabet.
Jeg kunne blive ved.
Når vi udsteder certifikat m.v. til ham, så accepterer vi jo hans sikkerhedsholdninger og i det hele taget at
sikkerheden
er helt
i
orden
ved at udstede certifikat til stort set alle strækninger.
Hvordan i alverden skal vi argumentere for vores retningslinjer for opretholdelse af infrastrukturkendskab, hvis han får
til alle de strækninger med 4 måneders erfaring?
Nå, jeg ved du ikke kan gøre noget som helst, vi er hensat til en dårlig amerikansk film, og så må sikkerheden komme i
anden række- sådan er livet. Men det er godt nok synd for alle de, som har taget det her seriøst. De må føle sig noget
til grin.
Mvh
Niels
14
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1698641_0002.png
Fra:
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ)
Sendt:
10. november 2013 17:55
Til:
Lone Gregersen (LOG)
Emne:
SV: Strækningskendskab
Jo, vi er enige.
Alt fra den 30.10.2013 skal være kørt med kørelærer og dokumenteres med prøve.
Forstår heller ikke helt skemaet. Kan han virkelig køre en gang i begge retninger både nat og dag indenfor samme
døgn?? Der står jo han skal dokumentere kørslen med dato, og alle strækninger er kørt to gange frem og tilbage i både
dagslys og om natten.
Man kunne jo også spørge ham efter førerrumstilladelse?? Hvis ikke han har haft førerrumstilladelse og kørt med DSB
eller Arriva, så er det ulovligt ophold i førerrum.
Mvh
Niels
Fra:
Lone Gregersen (LOG)
Sendt:
10. november 2013 14:48
Til:
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ)
Emne:
Fwd: Strækningskendskab
Hej Niels
Ham Ravn er godt nok fræk. jeg fortalte ham at alle regler omkring certifikat og derved bl.a. dokumentation og
prøver samt strækningskendskab ved korelærers m.m. trådte i kraft den 30.1 0.13, alligevel sender han kun tro
og love erklæring på alle strækninger selv om det fremgår at der skal køres med korelærers og derfor må der
være nogle bilag. Er vi ikke enige om at alt hvad han har km1
th1
den 30.10.13 kl. 00.00 skal dnkumenteres at
der har været atl1oldt en prøve. Sa de strækninger afviser jeg. er vi enige om det?
Vh Lone
Start på videresendt besked:
Fra:
Jesper Ravn <Jespenc1'.ravn-bane.dk>
Dato:
9. nov. :2013 18.47.04 CET
Til:
"Lone Gregersen (LOU)" <LOG/lfBANE.dk>
Cc:
"ssa({lltrm.dk" <ssaCCi:'tnn.dk>
Emne: Strælmings){endslmb
Hej Lone
Hermed fremsendes oversigt over strækningskendskab for Jesper Ravn.
Tro
&
Love blev underskrevet i forbindelse med EUSR Prove den 4. Oktober 2013.
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Frcundlichen GrUBen
15