Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2016-17
TRU Alm.del Bilag 100
Offentligt
1698640_0001.png
Thomas Lynggaard Hjorth (TLHJ)
Fra:
Sendt:
Til:
Emne:
Kirsten Kornerup Jehrbo (KKJO)
27. oktober20131614
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ); Lone Gregersen (LOG)
SV:
Beklager- men lidt mere jeg synes giver eftertanke
Kære Niels
Tal for dine indlæg i debatten med os, vi skal nok oveveje nøje og have dine argumenter med i vores beslutning
Kirsten
Fra:
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ)
Sendt:
26. oktober 2013
14:11
Til:
Lone Gregersen (LOG); Kirsten Kornerup Jehrbo (KKJO)
Emne:
Beklager- men lidt mere jeg synes giver eftertanke
Hej igen
En ting mere slog mig.
Kan det virkelig være rigtigt, at vi skallade os trække rundt i manegen, og samtidig
tage ansvaret
for en så helt åbenlys
USERIØS person som Ravn?? Han er i gang med at blive en af de helt store spillere på markedet. Det betyder, at Ravn vil
tegne mere og mere af sikkerheden ved infraarbejder fremover- på VORES ansvar.
Jeg forstår ikke selv med min bedste vilje, at man som direktør og
sikkerhedsansvarlig
(på vores vegne) i en efterhånden
større virksomhed, der lever af at sælge sikkerhedsydelser (på vores ansvar) kan få lov at optræde så åbenlyst useriøs og
demoraliserende på hele den øvrige branche, som det er tilfældet her.
Ravn harjo-også ganske åbenlyst- heller ikke sat sig ind i vores retningslinjer eller for den sags skyld bel< 985- jo, når
han skal til at true os med agtindsigt og tabt arbejdsfortjenste m.v.
Når jeg tænker på (ved godt jeg har nævnt det flere gange
hvor seriøst andre har taget det her, og så kan Ravn bare
"skabe" sig på den måde. Jeg ville godt nok føle mig snydt (og MÅSKE også forskelsbehandlet), hvis jeg var eksempelvis
AarsJeff Rail.
l min verden burde Ravn få en advarsel på sin virksomheds sikkerhedsgodkendelse for ikke at tage sikkerheden
herunder i høj grad ånden bag alvorligt!
Men sådan er verden jo ikke skruet sammen, de der overholder alle regler og gør tingene rigtigt, bliver som regel
taberne, men sådan er livet jo.
Ja, l må undskylde, men ovenstående er altså skrevet lige fra hjertet.
Mvh
Niels
191
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1698640_0002.png
Fra:
Niels Kristian Lundberg Jensen (NKJ)
Sendt:
26. oktober 2013 12:11
Til:
Lone Gregersen (LOG); Kirsten Kornerup Jehrbo (KKJO)
Emne:
Subjektive vurderinger
Kære begge
Kunne sagtens finde på andet at bruge min tid pa. men sagen tapper alligevel mine mentale ressourcer
såaa.
Men jeg har følgende spørgsmål, overvejelser og kommentarer som I kan vælge at medtage i jeres overvejelser
i den verserende sag. Det er skrevet uden nogen form for kronologisk orden, og I behøver ikke svare, da den
alene er til jeres brug, hvis l kan bruge den.
l. HVIS nu Ravn VAR den første vi fi)r]angte dokumentation at hvordan kan det så være et problem?? En
skal jo være den første. og han er den forste. der så
abenlyst
var useriøs omkring indmeldinger om
strækningskendskab. at alle taber både næse og mund (også T rafikstyrelsen). Det her havde ingen
fantasi til at forestilk sig.
Har været i KRAFTIG elialog (egner sig ikke til offentliggørelse) med Erik Jessen om dokumentation
lang tid frlr Jesper Ravn. Endvidere har jeg netop diskuteret Erik Jessens krav om at få til hele landet
med Jesper C. flere gange, hvor Jesper C. kaldte det HELT useriost.
Til sidst accepterede jeg Erik
J.
(på trods af Jespers holdning) fik til hele landet. Men Erik har altså
25
års erfaring som lokomotivforer og har beviseligt (selv) kørt i
hele
landet med målevogn og alt muligt
andet i de sidste man
g~:
år. Så jeg gav mig.
Vi var helt med på. at enkelte ville benytte muligheden for lige at .. nappe .. et par ekstra strækninger. Det
valgte vi at leve med, da vi ikke havde ressurcer til et større antal dokumentationssager.
Lizette har helt fra startlovet mig, at kom der nogen som søgte
hele landet eller næsten hele landet,
skulle hun sige til. for dem bl ve vi nødt til at se på- ikke midnst da jeg kendte Jesper C. ·s utvetydige
holdning. Lizette har hele tiden sagt. at der var to ''landsdækkende" som også ville have. Men det var
forere med mange. mange års
erf~1ring.
ng ikke helt nyuddannede med 4 mdr erfaring.
Så dukker Ravn op -ja. han var den forste totalt useriose men for fanden- skulle jeg hare trække pa
skuldrene og konstatere, at jeg ikke må tage aktion. fordi han er der
forstc
TOT AL T L SERJOSE jeg
bliver vidende om??
Hus)\: det her er altså et sild\:erhedsproblem!!
Det Jesper prøver nu er at gore det til et procedure
problem som i en dårlig amerikansk tilm.
Uanset hvordan denne sag vendes og drejes. så Htr det sikkerhedsmæssige konsekvenser fremover.
Hvem vil tage det her seriost. hvis Ravn bare kan
strækningskendskab på denne måde??
Iler har Aarsleden mand (O'Connor) fra samme hold som Jesper Ravn som ikke rigtig
~:r
kommet i
gang endnu etop heller ikke med litra. [\;etop fordi AarsJeff tager det her seriøst. Tror ikke Pruduktions
folk fra det hold har kort. så er det sket ulovligt. og det kan jeg jo ikke agere pa
f~1r
jeg opdager det!
3. l de forløbne 4 måneder kan Ravn ikke på lovlig vis SELVSTÆNDIGT have fremfort arbejdskøretoj.
da han ikke har en gyldig litrauddannelse (mangler eksamen). Det er Produktion, som har .. boffct"
192
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1698640_0003.png
gevaldigt i det. men det ændrer ikk<: på. at Ravns uddanm:lsc (ligesom alle øvriges litrauddannclsc) fra
det hold ikke
er
gyldig t\)r
hest~tet
pt\)\e.
Dette
har
i\arsletfogsa overholdt.
Generelt har jeg det meget dårligt med. at nogle entreprenorer tager tingene HEL T SERIØST. og så kan
andre bare nærmest gøre grin med os.
4.
Hvordan kan man dokumentere. at en subjektiv vurdering ikke forskelsbehandler?? Dette er en sag om
vi overhovedet kan/må foretage en subjektiv vurdering. det bør indgå i sagsbehandlingen hos juristen.
Det får meget store sikkerhedskonsekvenser, hvis den mulighed frateges os- f.eks. fordi ingen jo kan
være den forstc- for det er
jo
forskelsbehandling.
5.
Uanset. hvilke processer vi mangler og hvad der har st<-1et afkr:n til dokumentation. så er det her et
SIKKERHEDSPROBLEM.
6.
Ravn henviser til at han kun skal dokumentere dato og strækning. Men så lad ham levere det indenfor
24
timer!! For det har han naturligvis liggende klar, da han jo overholder det vi skriver om
dokumentation- ikk??
7.
Det bor overvejes. hvilke konsekvenser dette kan
få-
provat tænk på. hvis alle nu vil klage og forlange
aktindsigt. Vi skal passe meget på. jeg har fra pålidelig kilde. at det planlægges fra visse sider at lægge
os "'dode·· på den måde. og det kan de. hvis de vil. Det vil fjerne ressourcerne tra sikkerheds/
uddannelsesarbejdet.
Derudover synes jeg jo Ravn nærmer sig injurier i hans mails. men DSB ( Bdk) og landstræneren ma man jo kal
de havd som helst (citat: Sepp Piontek)
©
Nå. nu er det blot at håbe, at Belk'sjurister vil hjælpe os og jembanesikkerheden og ikke lige som sidste gang.
hvor Bdk' s jurister hjalp den eksterne part.
Mvh
Niels
193