Transport-, Bygnings- og Boligudvalget 2016-17
TRU Alm.del Bilag 100
Offentligt
Fra:
Jesper Ravn [mailto:[email protected]]
Sendt:
7. december 2016 06:16
Til:
[email protected]
Emne:
Klage over en korrupt sagsgang! #1
Prioritet:
Høj
Kære Transport & Bygningsminister
Både Banedanmark og Departementet har stukket hovedet i sandet.
Således er begge enheder godt klar over, at man lettere kan afvise aktindsigtanmodninger og klager hvis man
ikke ved eller anerkender noget.
Banedanmark har således pure nægtet at anerkende, at der er tale om e-mails med diskriminerende eller
sortlistende indhold.
Dette til trods for, at eksperter indenfor forvaltningsret udtrykker vantro overfor den store mængde
magtfordrejning på skrift.
Transport & Bygningsministeriets behandling af min efterfølgende klage er foregået på nøjagtigt samme
præmisser.
Jeg har gennemgået følgende lovgivninger som også ligger til grund for mine sondringer:
LOV nr 117 af 15/04/1964 Ministeransvarlighedsloven
LOV nr 606 af 12/06/2013 Offentlighedsloven
LBK nr 433 af 22/04/2014 Forvaltningsloven
LBK nr 1257 af 13/10/2016 Retsplejeloven
Der er især to punkter hvor Banedanmark direkte misinformerer for derved, at kunne afvise:
1. Banedanmark finder IKKE, at der er holdepunkter for diskrimination og sortlistning.
2. Banedanmark finder IKKE, at der findes sager som vedrører mig som person.
Begge påstande er direkte falske, og hvad gør dette slemt er, at det ved Banedanmark og Departementet godt!
Der er en lang række e-mails hvori en lang række medarbejdere i Banedanmark på alle ansættelseslag omtaler
undertegnede ekstremt nedværdigende!
Det har haft en meget stor skadelig effekt da omdømmet for en sikkerhedsvirksomhed er kritisk nødvendigt for
en entreprenør med disse ydelser.
At både Banedanmark og TRM krampagtigt holder fast i, at der ingen konsekvenser skulle været kommet ud af 7
års hetz og diskrimination, sortlistning, ulovlig annullering af 10
Lokomotivførercertifikater, konkurser, tab af 44 ansatte og dyb gæld er ikke blot absurd, men det er en fjernelse
af retssikkerheden for en borger som klager over Banedanmark.
For kalenderåret 2016 i hhv RAVN Bane ApS under konkurs og RAVN Bane 2016 ApS har eneste tilbageværende
medarbejder blot haft 1 måneds arbejde.
Dette til trods for, at han er SR2/Sikring som er den mest eftertragtede kompetence i markedet, og vores priser
ligger 100-300 kr/t under det vores konkurrenter tager.
Banedanmark Sporjustering i Roskilde er den eneste enhed i Banedanmark som benytter undertegnede. Ikke et
eneste andet sted kan jeg få arbejde til trods for igen konkurrencedygtige
priser og top kompetencer. Og nu er næsten alle private entreprenørere så skræmte over potentielle
konsekvenser, at de ingen chancer tager. Det medfører, at jeg også her er sortlistet.
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
De mange e-mails omtaler Jesper Ravn i egenskab af person eller Lokomotivfører. Der er altså kun sjældent tale
om, at jeg omtales i egenskab af Direktør for RAVN Bane ApS.
Med tanke på tydeligheden af disse fakta er det stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst lyver! Alene for
derved, at kunne undgå en sagsbehandling med efterfølgende imødekommelse
af aktindsigt jf Offentlighedens §8 om Egenacces.
08.01.2016
Sendte jeg anmodning om aktindsigt med en udvidet personkreds.
11.03.2016
Banedanmark træffer nummer 1. Afgørelse og meddeler mig afslag
Banedanmark afviser; at Offentlighedsloven §8 om egenacces kan anvendes, da de ikke mener, at det er
Jesper Ravn som person som er blevet omtalt i en række e-mails
Banedanmark afviser, at Forvaltningsloven kan anvendes jf § 2, stk 1,nr 1, da Jesper Ravn ifølge
Banedanmark ikke optræder i en klagesag hvori der vil blivet truffet afgørelse.
Banedanmark afviser under henvisning til Offentlighedens §9, stk 2, nr 1, at behandlingen af
anmodningen vil nødvendiggøre et uforholdsmæssigt ressourceforbrug.
12.03.2016
Jeg påklager afgørelsen til TRM
28.06.2016
TRM træffer 1. Afgørelse og hjemkalder Banedanmarks afgørelse af 11.03.2016
Ministeriet finder Banedanmarks sondringer imellem reglerne for mangelfuld.
Ministeriet finder ligeledes, at et afslag på aktindsigten ikke kan begrundes med tidsforbrug jf.
Offentlighedslovens §9, stk 2.
Ministeriet kan ikke se, om Banedanmark har inddraget afgørelsessager hvor jeg har partsstatus.
Ministeriet mener, at Banedanmark skal behandle dokumenter som vedrører mine personlige forhold jf.
Offentlighedslovens §8 om egenacces
Ministeriet gør opmærksom på, at godtgør en aktindsigtsøgende, at han har en særlig interesse i
aktindsigten kan den ikke afvises under henvisning til tidsforbrug
Ministeriet konkluderer, at undertegnede har en særlig interesse i den konkrete sag.
14.09.2016
Banedanmark træffer nummer 2. Afgørelse og meddeler afslag
Banedanmark koncentrerer sig næsten udelukkende om hvorvidt de har pligt til, at genskabe e-mails.
Banedanmark undlader, at forholde sig til de mangelfulde sondringer, at undertegnede har partsstatus
eller at undertegnede har en særlig interesse.
Banedanmark antager fejlagtigt, at undertegnede ikke har ret til aktindsigt jf. Offentlighedslovens §8 om
egenacces.
Banedanmark antager fejlagtigt, at undertegnede ikke har status af part i en afgørelsessag.
Banedanmark antager fejlagtigt, at undertegnede ikke har en særlig interesse jf. Den i gangværende
retssag.
Banedanmark antager fejlagtigt, at det er undertegnedes opfattelse, at det alene er i rollen som
Direktør for RAVN Bane ApS, at jeg er omtalt.
Banedanmark antager fejlagtigt, at der ikke har fundet en sortlistning af undertegnede eller RAVN Bane
ApS sted.
Banedanmark antager fejlagtigt, at der ikke forefindes sager som vedrører undertegnede som
privatperson, men udelukkende min virksomheder, herunder mig som Direktør.
Banedanmark finder trods, at hensynet til min virksomhed vægter tungest, at tidligere begåede fejl ikke
i et urimeligt omfang kontinuerligt skal belaste Banedanmark som myndighed.
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
15.09.2016
Jeg påklager afgørelsen til TRM
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at undertegnede har ret til aktindsigt jf.
Offentlighedslovens §8 om egenacces.
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at undertegnede har status af part i en
afgørelsessag.
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at undertegnede har en særlig interesse jf.
Den i gangværende retssag.
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at det er undertegnede som person som er
målet for den omfattende diskrimination
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at der har fundet en sortlistning af
undertegnede og RAVN Bane ApS sted.
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at der forefindes sager som vedrører
undertegnede som privatperson.
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark bevidst undviger, at ingen kan undgå tab når en så stor
personkreds i en myndighed omtaler en person så grimt over en så lang tidsperiode.
Det er stærkt kritisabelt, at Banedanmark ved, at hensynet til min virksomhed vægter tungest, men
alligevel mener man, at tidligere fejl på en eller anden måde skal fritage Banedanmark for yderligere
udleveringer.
21.11.2016
TRM træffer nummer 2. Afgørelse og meddeler afslag
TRM undlader bevidst, at forholde sig til, at undertegnede har ret til aktindsigt jf. Offentlighedslovens §8
om egenacces.
TRM undlader bevidst, at forholde sig til, at undertegnede har status af part i en afgørelsessag.
TRM undlader bevidst, at forholde sig til, at undertegnede har en særlig interesse jf. Den i gangværende
retssag.
TRM undlader bevidst, at forholde sig til, at det er undertegnede som person som er målet for den
omfattende diskrimination
TRM undlader bevidst, at forholde sig til, at der har fundet en sortlistning af undertegnede og RAVN
Bane ApS sted.
TRM undlader bevidst, at forholde sig til, at der forefindes sager som vedrører undertegnede som
privatperson.
TRM forholder sig alene og ukritisk til Banedanmarks sondringer i og omkring pligten til, at
rekonstruere.
TRM udfordrer intet af det Banedanmark har anført i deres afgørelse af den 14.09.2016.
Det lader til, at TRM har glemt indholdet af deres egen afgørelse af den 28.06.2016.
Det er tydeligt, at TRM´s formål med afgørelsen var, at undlade store armbevægelser så man kunne
træffe en afgørelse som ikke kan påklages til administrativ myndighed.
Klager man over Banedanmarks optræden som Offentlig Forvaltning er det Transport & Bygningsministeriet som
er klageinstans.
Transport & Bygningsministeriet har tilsynspligt med Banedanmark.
Men samtidigt er Transport & Bygningsministeriet part sammen med Banedanmark imod klageren
Hvor er retssikkerheden?
Transport & Bygningsministeriet kan IKKE forvente, at deres afgørelse af den 21.11.2016 er sidste ord i sagen.
TRM har set stort på fakta og lovgivning, og der er derfor ikke tale om overholdelse af sagligheds eller
undersøgelsesprincipperne er overholdt.
Det er ikke første gang det er sket, og tidstrækkeriet som efterhånden er meget groft er også helt bevidst.
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1698604_0004.png
Den ansvarlige leder med ansvaret for dette bør ikke beholde sin stilling!
Lad mig slå en ting fast!
Dette er også en klage
over Banedanmarks diskrimination af undertegnede under en meget lang periode.
Jeg vil have en klar erkendelse af de faktuelle forhold samt Banedanmarks forklaring af hvilke konsekvenser det
har haft for de implicerede.
Jeg mener også der er bevis for en
sammensværgelse“En
civil konspiration/sammensværgelse er en aftale
mellem to eller flere parter om at fratage en tredjepart dens juridiske
rettigheder eller vildlede en tredjemand til at opnå ulovlige mål.”,
da flere medarbejdere i Banedanmark i
forening har foretaget handlinger hvis formål var, at diskriminere undertegnede.
En almindeligt fungerende person kan regne ud, at en adfærd som er dokumenteret i de mange emails ikke har
et positivt eller neutralt formål, altså er diskriminationen helt bevidst.
Personen som ser ud til, at stå bag denne personlige hetz og diskrimination, og som har fået en større mængde
kollegaer med på vognen hedder
Niels Kristian Lundberg Jensen.
Denne klage og aktindsigtanmodning har et formål om, at bibringe offentligheden viden om tingenes tilstand via
massemedierne.
Efter Forvaltningslovens §40, stk 3 kan myndigheden kræve betaling for dataudtrækket.
Jeg er klar til, at betale et lignende beløb som Banedanmark tidligere har angivet på ca. 36.000 kr.
Dette er såfremt Banedanmark vil være dette bekendt!
VEJ nr 9847 af 19/12/2013
Der er oplistet undtagelser fra aktindsigt i Justitsministeriets Vejledning til Forvaltningsloven i punkt 5 på side 27.
Ingen af disse undtagelser har betydning for denne sag.
Ligeledes er der i punkt 4.5 på side 23
Punkt
4.5.1.
Efter § 11, stk. 1, har offentligheden ret til under visse betingelser at kræve, at en
forvaltningsmyndighed foretager og udleverer en sammenstilling af oplysnin- ger i myndighedens
databaser, som myndigheden ikke allerede har foretaget. Der er således tale om, at myndigheden i et vist
omfang forpligtes til at udarbejde dokumenter, der ikke allerede foreligger.
Lige efter denne e-mail vil jeg sende en mail nummer 2 indeholdende de bilag som dokumenterer Banedanmarks
optræden.
Hverken Banedanmark eller Transport & Bygningsministeriet er bedre end dem, som er sat til at være lederene.
I Transport & Bygningsministeret er Kontorchefen fra Banekontoret stået helt af.
Han har kun forsvaret af Banedanmark for øje og for en hver pris.
Det samme gælder i Banedanmark hvor man måtte af med Jesper Hansen, men dette har haft ringe effekt, da
man ikke en gang vil erkende sammenhængen mellem denne sag og hans pludselige afgang.
Den nye Adm. Direktør i Banedanmark har intet gjort for at rette op på noget som helst
Kære Ole Birk Olesen dette er din chance for, at gøre en forskel eller, at være lige så rådden og ligeglade som
de øvrige var!
TRU, Alm.del - 2016-17 - Bilag 100: Henvendelse af 7/12-16 vedrørende Banedanmark, fra Jesper Ravn
1698604_0005.png
Jeg behøver et møde med Ministeren NU!
PS. Kl 09.30 den 6. December fik jeg udsættelse på 4 uger i Malmø Tingsret da jeg forsøger, at afværge en
truende konkurs på RAVN Bane AB. Det er en direkte konsekvens af den situation jeg befinder mig i!
Hvis der er nogen som bryder sig det mindste om dette, så er det nu jeg skal høre fra jer!
Med venlig hilsen
Kind regards
Mit Freundlichen Grüßen
Jesper Ravn
Adm. Direktør
RAVN Bane 2016 ApS
Roholmsvej 12F
2620 Albertslund
Tel: +45 3111 6660
Dir: +45 3111 6666
www.ravn-bane.dk
[email protected]