Foreningen Rimelig SKAT
Kære Lea Vermelin
Tak for at du ville høre mine bemærkninger, og tak for at jeg må sende vores indlæg til dig angående SKAT.
Vi er en forening Rimelig SKAT, som har set sig nødsaget til at kaste ressourcer ind i en kampagne for at
bekæmpe grov mishandling af borgere og virksomheder. Skat bruger ufine metoder, og vælger konsekvent
den tungeste beskatning, også selvom beskatningen bliver absurd.
Borgere og virksomheder klager og sender sagerne til domstolene, men her opnår et absolut fåtal medhold.
Vi er enige i, at mere kontrol giver bedre inddrivelse af udestående gæld, men vi synes samtidig, at
problemerne i SKAT bliver fremstillet forræderisk overfor alle danske borgere, som har krav på at vide hvad
de reelle problemer er. Politikere, fagforeninger og SKAT hagler ned over borgere og virksomheder, der er
de rene skattesnydere, som skal fanges og i fængsel, og samtidig har politikere og SKAT ingen informationer
til borgerne om kriminelle skattemedarbejdere, manglende kommunikation i SKAT, mishandling af borger
og virksomheder med ødelæggende skatteforslag og forfølgelse fra hadske medarbejdere i skat, der bevidst
misbruger deres muligheder til at vurdere helt negativt i stedet for en fornuftig vurdering. Som en
sygeplejerske, der ombringer patienter på et offentligt sygehus er kriminel og skal for retten, skal en
skattemedarbejder, der ødelægger livet for en borger, (der hvis han i forvejen er svagelig, nemt kan dø),
også for retten som kriminel.
Vi mener skattelovgivningen og administrationen heraf er kommet ud af kontrol jvf ovenstående. Vi ser bl a
følgende problemer:
1.
2.
3.
4.
Skattelovgivningen er uklar
Myndighedernes fortolkningsråderum er alt for stort
Bevisbyrdereglerne administreres fuldstændig vilkårligt og nogen gange helt ud i det absurde
Klageinstanserne mangler skatteretlig ekspertise.
Omorganisering, yderligere centralisering og nye medarbejdere er stadig under den samme overskrift, dvs
uden adressering af de egentlige problemer i SKAT, og dermed ikke medvirkende til løsninger, uden den
helt nødvendige:
Opgavebeskrivelse
,
der indeholder en udtømmende beskrivelse af selve 1)
Situationen,
2) de mange
Problemer
i situationen,
3)
Konsekvenserne
af problemerne for borgere og for SKAT 4)
Løsningsbeskrivelse/Indhold
5)
Tidsplan
6)
Ressourcer
til at løse opgaven at få problemerne løst,
opdragsgiver
og økonomi, samt 7)
Forventede
resultater.
Jeg håber således at arbejdet med at få SKAT på højkant igen, ikke kun bliver med en masse nye
medarbejdere, der koster fællesskabet en masse penge, og som kommer til at forstærke den nuværende
problemfyldte situation, med mange flere forfulgte borgere og virksomheder, hvilket vil ende i kaos.
1